• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Koll på pris

luxnille

Breitling
Tjena allihopa.

Jag har en nyservad och polerad Panerai Daylight PAM196 från 07 om jag överväger att sälja. Det sitter ett gummiarmband på idag och till klockan följer originalboxen, cert och kvittot från Nymans Ur i Stockholm.

Har ni någon koll på vad en sådan klocka är värd idag?
Mvh N
 

Bilagor

  • Panna1.jpg
    Panna1.jpg
    367.3 KB · Visningar: 101
  • Panna2.jpg
    Panna2.jpg
    417 KB · Visningar: 102

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Min spontana känsla är att C24 ofta ligger ~10k högre än vad man får inom Sverige och i vanliga affärer. Just a heads up.
 
Nu kapar jag lite här Jag har en 112, är det urverket folk betalar bättre för? Köpte min för 35 utan låda och papper, den har åkt tvättmaskin och fått nytt glas, ring och kronskydd. Den har nytt gummi. Vad tror ni i pris?
 

kmg

Patek
2-Faktor
Nu kapar jag lite här Jag har en 112, är det urverket folk betalar bättre för? Köpte min för 35 utan låda och papper, den har åkt tvättmaskin och fått nytt glas, ring och kronskydd. Den har nytt gummi. Vad tror ni i pris?
30-35 är väl rimligt givet utan B&P. Du kanske kan ha tur och få någon tusing mer, vem vet...
Kan dock bli lite binärt - en del köper inget utan B&P av princip. Dvs kan bli svårare att sälja till hard core panerista
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
30-35 är väl rimligt givet utan B&P. Du kanske kan ha tur och få någon tusing mer, vem vet...
Kan dock bli lite binärt - en del köper inget utan B&P av princip. Dvs kan bli svårare att sälja till hard core panerista
Jag säger som @kmg, men jag lägger nog också till att det faktum att den åkt tvättmaskin känns lite osäkert även om den är kollad. Utan B&P skulle jag personligen inte ge mer än 25-30 ...
 

kmg

Patek
2-Faktor
Nej, generellt hade jag inte köpt utan B&P, men nu när jag har några pannor så har jag funderat på att ha en beater-panna :D
tänkte iofs inte specifikt på dig utan mer allmänt. tror de som bara vill ha en panna över sommaren kan tänka sig utan B&P (läs det mesta)
 
Jag ska inte sälja min, jag blev lite stressad när jag såg den nästa sista 112:an gå på chrono24 så jag slog till. Reagerade bara i tråden på att just den reffen nämndes. Dock börjar suget på en radiomir bli väldigt starkt och då undrade jag vad det var som gör att man värderar dom äldre högre än nyare. Jag är sugen på en 753, en lika plain som min 112 fast radiomir och skinn. Är det någon äldre jag borde kolla på istället som håller priset bättre eller så?
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Jag ska inte sälja min, jag blev lite stressad när jag såg den nästa sista 112:an gå på chrono24 så jag slog till. Reagerade bara i tråden på att just den reffen nämndes. Dock börjar suget på en radiomir bli väldigt starkt och då undrade jag vad det var som gör att man värderar dom äldre högre än nyare. Jag är sugen på en 753, en lika plain som min 112 fast radiomir och skinn. Är det någon äldre jag borde kolla på istället som håller priset bättre eller så?
Jag gillar 753 även om den lämnat, 210 är äldre men riktigt schysst med sandwich om det lockar. 610 med 8 dagars verk är ett annat mkt bra alternativ. Dessa är 45mm och base.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Vad har en fer00038 för pris?
Ganska dyra. Den är ovanlig och limiterad. Det dök upp en på Nymans Pre-owned för något år sedan, det är väl gissningsvis den du har fåt vittring på nu. Jag har dock ingen aning om vad den låg ute för där. Jag tänker mig runt 80-90K nånstans. Men som sagt, jag gissar nu.
 
  • Like
Reactions: GWD

GWD

Panerai
Ganska dyra. Den är ovanlig och limiterad. Det dök upp en på Nymans Pre-owned för något år sedan, det är väl gissningsvis den du har fåt vittring på nu. Jag har dock ingen aning om vad den låg ute för där. Jag tänker mig runt 80-90K nånstans. Men som sagt, jag gissar nu.
Det är nog den, fogden auktionerar ut en sån just nu. Högsta bud är 32 men det är fem dagar kvar så buden hinner väl dra iväg. Jag är inte intresserad av den själv men ett tips till andra.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Det är nog den, fogden auktionerar ut en sån just nu. Högsta bud är 32 men det är fem dagar kvar så buden hinner väl dra iväg. Jag är inte intresserad av den själv men ett tips till andra.
Om fogden auktionerar så kanske folk inte hajar konceptet, men det är ju inte en modell som är direkt populär varken i eller utanför Panerai-kretsar, så om man verkligen vill ha den kan man säkert pruta om någon handlare har den till salu. Vill minnas att den låg länge på Nynams.
 
  • Like
Reactions: GWD

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Kapar tråden lite, inte helt insatt på Pannor vad är rimligt köppris på en 1392 från-19 i fint skick?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Kapar tråden lite, inte helt insatt på Pannor vad är rimligt köppris på en 1392 från-19 i fint skick?

1614934706365.png


Så, 50-55k som @peterc sade känns som ett billigt och bra KS-pris, men bli inte förvånad om säljaren önskar lite mer. Men gå inte över 65K kanske?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Privat säljare på Chrono 24 (EU) vill ha 45 tusen utan box och papper, handlare inom EU drygt 60 för ett fint ex. Gissar att det finns viss prutmån på dessa priser.

Har du koll på senaste service?finns box och cert?

Min uppfattning är att det kanske inte är den hetaste modellen, åtminstone inte på den svenska marknaden.

Jag har en 244 från 2012 som jag överväger att sälja. Ink B&P vad tror ni om pris på den?
 

peder67

Omega
2-Faktor
Har du hittat någon? Annars har jag en till salu, kommer att lägga ut den under veckan.
 
Topp