Mvnordlander
Basic
Såhär ser datumet ut på en Sinn 104. Klarar väl sig rätt bra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fast lite mer kunde dom ju tryckt ihop ettorna...Såhär ser datumet ut på en Sinn 104. Klarar väl sig rätt bra?
Ingen vidare bra 11 på denElvan på Zenithen:
Nej...rätt trist hela alltet......får lägga den i metallinsamlingen ikvällIngen vidare bra 11 på den
Näeee, imorgon är det en cool klocka igen....Nej...rätt trist hela alltet......får lägga den i metallinsamlingen ikväll
Ganska stort mellanrum...Den elfte igen! Bjuder på nattglamour från korridorsköket nu när klockan slagit om från 10 till 11.
Det är ett litet mellanrum på en 1601, det får man medge.
Är det bara jag, bilden som ljuger eller sitter 11:an och det fyrkantiga hålet lite väl högt upp i det runda hålet?Kul och härligt nördig detalj att hänga upp sig på! Gjorde att jag direkt kollade ner på klockan jag bär idag.
Jag vet inte om jag förstår dig rätt nu men jag antar att det ser ut att sitta högre pga förstoringen på glaset (likt cyklopet på de flesta Rolex med datum). Tog en till bild i en annan vinkel som kanske förklarar:Är det bara jag, bilden som ljuger eller sitter 11:an och det fyrkantiga hålet lite väl högt upp i det runda hålet?
Apropå att nörda ner sig!
Edit: Denna ser bra ut!
Aha! Ja det är nog cyklopen som gör detJag vet inte om jag förstår dig rätt nu men jag antar att det ser ut att sitta högre pga förstoringen på glaset (likt cyklopet på de flesta Rolex med datum). Tog en till bild i en annan vinkel som kanske förklarar:
Fan, jag hade inget datum, så jag bankade ut ett. Ser för jävligt ( ) ut. Fan.
Nu har jag datum, men idag visar den 1+1, fan.
Briljant spartips till alla med en DJ som önskar sig en DD. Bara att hugga ur en glipa, har hört att det kan gömma sig ett daghjul där under ytan...Fan, jag hade inget datum, så jag bankade ut ett. Ser för jävligt ( ) ut. Fan.
Nu har jag datum, men idag visar den 1+1, fan.