• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kolla datumvisningen idag

AT, perfekt 11 :) numera med datumskiva i ”rätt” färg.
31B1AA85-8EDB-4B5B-8A18-87A549CDFD5D.jpeg

98D431C6-8CFE-46A2-91C7-A7CC6EC077C3.jpeg

Det är ju alltid roligt med trådar som plockar fram nya detaljer att bli anal över ;)
Men @Anders W , för att var en som har arbetat i grafiska branchen i över 30år tycker jag dina grafiska termer var ganska kul. Känns lite MS Office. ”Kägel, versala, gravyr, kerna” ligger förhoppningsvis bättre på tungan än ”tabellsiffror, breddvärde och osynlig box”.:p

98D431C6-8CFE-46A2-91C7-A7CC6EC077C3.jpeg

Det är ju alltid roligt med trådar som plockar fram nya detaljer att bli anal över ;)
Men @Anders W , för att var en som har arbetat i grafiska branchen i över 30år tycker jag dina grafiska termer var ganska kul. Känns lite MS Office. ”Kägel, versala, gravyr, kerna” ligger förhoppningsvis bättre på tungan än ”tabellsiffror, breddvärde och osynlig box”.:p
Är man väldigt kunnig inom sitt område ska man också kunna uttrycka sig så att alla förstår, tycker jag. Så jag håller inte alls med dig. :p

Är man väldigt kunnig inom sitt område ska man också kunna uttrycka sig så att alla förstår, tycker jag. Så jag håller inte alls med dig. :p
Man är väl en miljöskadad grafiker som får skavsår i öronen av att höra "anpassade" ord för att beskriva i branschen vedertagna termer :bag:. Vet man att blytyper är grunden för kägel och gravyr så kan man ju inte låta bli när det kommer en "osynlig box" ;). Men du har heder av att förklarat så fler förstår :) och även av att ha belyst ämnet ;)

Sjukt deprimerande tråd. Bara min Omega SMP 2254.50 som klarar testet hyfsat... tur det, annars hade man inte haft nåt att ha på sig den 11:e varje månad....

Tillbaka
Topp