• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kolla datumvisningen idag

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Squale 1521
IMG_20180911_110409-01.jpeg
 

Psykel

Patek
Värt att nämna är ju att många klockor med ETA-verk (eller ETA-baserade) har likadana datumskivor. Inte så mycket Sinn, Omega, IWC och andra som lyckats med elvan som ETA egentligen.
 
Kan vi inte en gång för alla parkera bort Rolex och Seiko från den här tråden. Det är fan magiskt hur dom lyckas förfula annars helt ok klockor med ett bottennapp i datumvisning. Ja, jag har en DJ, men det var inte för datumvisningen jag valde den.
Edit, lite pga förstoringen. Den är rätt bra. Men typsnittet, hallå - låt en normalbegåvad icke-ingengör utan designambitioner tycka till.
 
Om jag vore ung och stark skulle jag fan få igenom hela tråden och "dislikea" alla fulla datum men nu är jag oung och det finns inget ogilla-alternativ i knapparna (och det är bra).
 
Topp