Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag undrar om det är en japansk grej? Om man tittar på japansk text där de blandar in arabiska siffror så är det ofta ett rätt yxigt typsnitt med "fel" kerning. Jag tror inte de har koll på hur det borde se ut, eller så bryr de sig inte. (När det gäller Seiko alltså, vad Rolex har för ursäkt vet jag inte.)Jag tror vi skulle behöva skicka en hänvisning till den här tråden till både Seiko och Rolex.
Stämmer att i flera japanska inmatningssystem har arabiska siffror samma utrymme i bredd, som detta:Jag undrar om det är en japansk grej? Om man tittar på japansk text där de blandar in arabiska siffror så är det ofta ett rätt yxigt typsnitt med "fel" kerning. Jag tror inte de har koll på hur det borde se ut, eller så bryr de sig inte. (När det gäller Seiko alltså, vad Rolex har för ursäkt vet jag inte.)
Om du menar 102 år, 11 minuter och 11 sekunder är jag med
Ryssen är tight och fin. Dock lite sne...
Högerextrem kommunist, vilken kombinationSer att du har en reaktionär högervriden elva
Högerextrem kommunist, vilken kombination
Nu i går datumbubbla/cyklop/förstoring på nya Turtle – vilket ger ett extra stort mellanrum!
Välskrivet och informativt. Tyvärr insåg jag nu att 11 är "högerförskjutet" på min Tag heuer Aquaracer-tavla! Haft den varje dag i 8år och aldrig reagerat på det tidigare.. Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt den uppenbarelsen!
Oavsett - tack för ett riktigt bra inlägg!
Ska försöka få upp en bild under dagen.
Kunde varit lite närmare varann...