Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Squale 1545
![]()
Men är det inte för att särskilja den från 31:an eftersom de står så nära varandra?En liten detalj som jag insåg idag. 1:an som visar månadens första dag skiljer sig från de andra 1rna på tavlan. Vilken miss av Cartier!!!
![]()
Det kan vara en förklaring. Men nu går jag runt och stör mig på detMen är det inte för att särskilja den från 31:an eftersom de står så nära varandra?
Jag kan hjälpa dig med det, köper den av dig, billigtDet kan vara en förklaring. Men nu går jag runt och stör mig på det![]()
Vet inte om jag stör mig såååå mycket att jag kan sälja den dockJag kan hjälpa dig med det, köper den av dig, billigt![]()
Jag har bara en klocka med pointer date och den har samma typsnitt på 31:an och 1:an. Men det är ju skillnad om det är en egen subdial eller som på min. Det blir lite mer plats mellan siffrorna. OBS gammal bild!!!Vet inte om jag stör mig såååå mycket att jag kan sälja den dock
Kollade på lite hur andra har löst det. PP har 311 på en modell. På någon annan modell så markerar de 1:an med annan färg. Andra har en prick mellan 31 och 1.
Jag ser ingen som valt ett annat typsnitt på ena siffran.
11 är väl inte Seikos starkaste sida om ni frågar mig
![]()