• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Konfirmationsklocka till en 15 årig tjej

James71

Breitling
Ja finns det. Tänkte ifall nån annan köpt. Jag har inte köpt till en tjej i den åldern tidigare. Därför jag undrar.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
IMG_5335.PNG


5695:-
Borde väl fungera till en 15-årig tjej?
 

James71

Breitling
Nog för manligt armband . Inte lätt med tanke på att det är min bonusdotter.. . Viktigt det blir rätt. Bra klocka dock för det priset.
Tack för tips.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Gambla och köp något du tror på från någon större aktör typ Stjärnurmakarna eller Klockmaster och fråga om du kan få bytesrätt. Är ju sjukt svårt att pricka rätt så kan vara bra med en livlina.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Köp den guldiga visodate ovan och köp ett kvinnligt hirsch-band till. Du har ju 30 dagar retur på den sidan jag printade ifrån!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Tycker Longines:en ovan är ett mycket bra val. Välj bort automatiskt verk är mitt tips. Är rätt övertygad om att storheten med det inte upplevs. Ska funka att lägga ifrån sig den och bara ta på den igen, utan mek.
 

James71

Breitling
Supertack för alla tips. Många uppslag... Sambon ville att hon skulle ha pärlörhängen. Det var svårt att säga nej till. Men vill ju köpa en klocka också. Förklarade för sambon att klockar är som smycken. Man har flera! Apropå att det kommer en student också.
 

Zingo

Rolex
Känns fel att rekommendera en sådan här. Visst, en DW är bättre än ingen klocka alls.. men det finns ju bättre.
Finns bättre absolut men troligen är hon mindre intresserad av att den har bra gångreserv, avvikelse etc. som de flesta icke insatta bryr sig om utan vill helst ha det som är poppis och ser flashigt ut på instagram så en DW eller annan mode klocka från känd klädmärke är troligen det som skulle uppskattas mest, i vart fall just nu. Sen att vi har en annan smak och prioritering är en annan sak.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Finns bättre absolut men troligen är hon mindre intresserad av att den har bra gångreserv, avvikelse etc. som de flesta icke insatta bryr sig om utan vill helst ha det som är poppis och ser flashigt ut på instagram så en DW eller annan mode klocka från känd klädmärke är troligen det som skulle uppskattas mest, i vart fall just nu. Sen att vi har en annan smak och prioritering är en annan sak.
Jo, jag förstår det. Vad jag menade är att tex en tissot visodate håller liknande stil men är inte en kinaklocka utan historia. Det finns bra alternativ
till DW är min poäng.
 

JohnDoe

Rolex
Kastar in ett förslag på Michael Kors, det önskade sig en släkting i samma ålder när hon gick ut 9:an. Där blev det en oversize (typ 45mm) i roseguld som hon var väldigt nöjd med.
 
Topp