• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Konkursförsäljning Carlssons ur.

BCKSTRM

Rolex
Undrar vad reservationsprisen ligger på?
Höga. Har bjudit på Tudorchronon och är ink moms uppe i över 20k men det är under accept. Det är också klart över 50% av estimerat pris (som är för högt) vilket ibland känns som en vanlig reservationsnivå. Ska man betala nästan 30k för en TudorChrono behöver det inte vara via konkursauktion... Men visst, om man letat och vill ha just den är det kanske ok läge. Dock lär det inte bli några klipp :(
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Höga. Har bjudit på Tudorchronon och är ink moms uppe i över 20k men det är under accept. Det är också klart över 50% av estimerat pris (som är för högt) vilket ibland känns som en vanlig reservationsnivå. Ska man betala nästan 30k för en TudorChrono behöver det inte vara via konkursauktion... Men visst, om man letat och vill ha just den är det kanske ok läge. Dock lär det inte bli några klipp :(
De säljer en blå CK-klocka med butikspris 2490:-, marknadvärde på 2000:- och ett bud på 1100:- (totalt 1500:- med klubba och moms), men reservationspriset har inte nåtts. De vill väl krama ur sista kronan ur denna guldklimp...

Jag antar att det som inte säljs kommer att säljas i klump till någon firma som sedan kränger det vidare. Om målet hade varit att sälja snabbt så hade nog reservationspriset varit mycket lägre, eller borttaget.
 

BCKSTRM

Rolex
De säljer en blå CK-klocka med butikspris 2490:-, marknadvärde på 2000:- och ett bud på 1100:- (totalt 1500:- med klubba och moms), men reservationspriset har inte nåtts. De vill väl krama ur sista kronan ur denna guldklimp...

Jag antar att det som inte säljs kommer att säljas i klump till någon firma som sedan kränger det vidare. Om målet hade varit att sälja snabbt så hade nog reservationspriset varit mycket lägre, eller borttaget.
Reservation över 1500 på en jävla parfymdinka. Man blir ju lack för fan! :rage:
 
Hittade en longines som jag är intresserad av men hur säker är sidan? Trovärdig? Någon som handlat där tidigare och har några åsikter om hur smidigt det är?

Era svar uppskattas, tack i förhand
 

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Jag suktar också efter en longines☺. Och känner samma osäkerhet angående hur seriös och smidig affär det kan tänkas bli.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
De säljer en blå CK-klocka med butikspris 2490:-, marknadvärde på 2000:- och ett bud på 1100:- (totalt 1500:- med klubba och moms), men reservationspriset har inte nåtts. De vill väl krama ur sista kronan ur denna guldklimp...

Jag antar att det som inte säljs kommer att säljas i klump till någon firma som sedan kränger det vidare. Om målet hade varit att sälja snabbt så hade nog reservationspriset varit mycket lägre, eller borttaget.
...Och den enda klocka hittills som nått sitt reservationspris är... <trumvirvel> <lång rösta-ut-paus i en realityshow> <fanfarer>

Den blå CK-klockan!

Med ett "marknadsvärde" på 2000:- så ligger nu det ledande budet på 1500:-, vilket betyder <surprise, surprise> 2000:- med slagavgift och moms. Så skynda att fynda, många plånböcker kommer att blöda ikväll.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Du skulle ha handlat mer av dem så hade du kunnat fortsätta ha en helt egen AD. Förstår att du är ledsen, att ha en egen AD är tydligen något av det allra hetaste och mest schteekiga man kan ha.
Där finns en tydligen en jordfräs i Blidsberg, köp den!
Edit: blandaren kommer med posten ;)
 
Topp