• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Konstigt nog trots min stora skeptism...

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
...gentemot Seiko Tunorna, så har jag lyckats rikta mina ögon på SBDX011 eller som den kallas "Emperor Tuna". För dom som inte känner till är Emperor Tuna en riktig tooldykare som har en WR ner till 1000m. Alltså kan den väl jämföras med Omega Ploprof 1200 rent funktionsmässigt. Men om någon sitter på bra info om den, skicka gärna bra länkar.. Den är ju trots allt riktigt cool! :)

img_408547_19572278_5


sbdx011.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alla de olika versionerna av tunan är ju grymma.
Vad vill du veta? Det finns ju massvis med recensioner på nätet.
Nyare versioner har hexskruvar, äldre har stjärnskruvar. Finns med både quartz och automatiskt urverk. Några få limited editions. Bra skit. Köp!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
yonsson:
Något jag skulle vilja veta mer om är hur SBDX011 handskas med heliumproblemet.. Den har varken heliumventil eller monocoque case som SBDX001.

DW6900MS:
Den är groteskt ful, det tycker jag fortfarande. Men den är ju så cool, kanske beror på fulheten... Det är ett riktigt instrument.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
80talisten skrev:
yonsson:
Något jag skulle vilja veta mer om är hur SBDX011 handskas med heliumproblemet.. Den har varken heliumventil eller monocoque case som SBDX001.

DW6900MS:
Den är groteskt ful, det tycker jag fortfarande. Men den är ju så cool, kanske beror på fulheten... Det är ett riktigt instrument.


Bra, då är jag inte ensam ;)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
DW6900MS skrev:
80talisten skrev:
yonsson:
Något jag skulle vilja veta mer om är hur SBDX011 handskas med heliumproblemet.. Den har varken heliumventil eller monocoque case som SBDX001.

DW6900MS:
Den är groteskt ful, det tycker jag fortfarande. Men den är ju så cool, kanske beror på fulheten... Det är ett riktigt instrument.


Bra, då är jag inte ensam ;)

du är inte ensam........ :)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Tyngsta tunan helt klart. Jag föredrog dock lillbrorsan SBBN013 med quartz-verket. Upplevde också tunan, tillsammans med OM, som de absolut fulaste klockorna till en början men vad gäller tunan är jag helt omvänd. Vad gäller OM är det fortfarande den fulaste Seikon :lol:

716207CC-063D-4613-A596-0664BCCA4852-38319-00002743645EC30C.jpg


ED720026-C416-4083-9532-B1EE59B00D2E-39954-000028D336783E27.jpg


bild1-4.jpg


Just nu kör jag SBBN015 men drömmen om en SBBN019, White Dolphin, lever fortfarande kvar. Tonfiskarnas tonfisk!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag fattar inte hur ni kan tycka den är ful. Det är ju den manligaste klockan som finns!
 
Topp