• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Konvertera klocka med mekaniskt urverk till kvarts?

Då ligger vi runt 2k, vilket är rätt läckert PM man kan skaka liv i något som tappat gnistan :) Kul!

Har du ett objekt du vill prova på redan?
Jag är faktisk sugen på att scouta något coolt där verket har gett upp.:)
Jag har ett antal gamla 40-50 tals lik som var tilltänkta ifrån början, men vart efter tiden gått funderar jag på att konvertera någon modernare till HAQ. Typ Longines Conquest Heritage...

Hmm. Nya möjligheter minsann! Blir nog att rota i de gamla lådorna som jag trodde skulle fossiliseras om en sådär 3 milj år :rolleyes:

Krångligaste är väl att hitta ett verk som har samma storlek på visarna . Sen går det säkert lösa höjd och bom. Finns ju inte direkt nåt nyare seiko quartz verk som ser ut som ett 7s26/6R15 . ISA 1198 har jag sett tips på . Men vet inte om det funkar. Tror jag har nåt gammal verk om nån vill pröva. Fördel att det har samma visar storlek. Detta var tänkt till 6R15 klockan.

Tillbaka
Topp