• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kort review, JLC Reverso monoface medium small second (Q2438522)

Jag har velat ha en Reverso sedan jag var ung. Något med klockan har alltid tilltalat mig, men som yngre var den för dyr och ömtålig för ett aktivt liv.
När jag sedan fyllde 50 kände jag att det äntligen var dags. Valet föll på det som för mig bäst representerade Reverso, dvs en monoface, detta då jag framförallt ville åt ett tunnare ur.

Alternativet med det bruna Fagliano-bandet är en perfekt match då det knyter an till klockans historia då tillverkaren gör lädergods för ridsport. Klockan blir klädd, men går även att bära casual. Med en svart krokodil blir klockan i mitt tycke väldigt formell. Sagt det kommer jag att komplettera med en svart krokodil, men då enbart för väldigt dressade sammanhang.
Det är en härlig kvalitetskänsla i uppdraget och verket går enligt timegrapher +- 2 sek/dygn. Klockan är nätt och härlig att bära och emmellanåt glömmer man nästan av den. Guilloche tavlan, precis som hela klockan, andas kvalitet på ett för mig mycket tilltalande sätt. Reverson är också en diskret klocka som bara entusiaster lägger märke vilket passar mig perfekt.
Väntan var mödan värd och jag har egentligen inget att anmärka på. En klassiker som kommer att få vandra vidare till min son så småningom.
 

Bilagor

  • JLC Reverso.jpg
    JLC Reverso.jpg
    1.4 MB · Visningar: 30
  • Reverso.jpg
    Reverso.jpg
    631.1 KB · Visningar: 31
Senast ändrad:
Topp