• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Korta av läderarmband Stockholm

ansbar

Basic
Hej,
jag har tunna handleder (typ 15cm) behöver specialgjorda armband (100/60) för att klockan ska sitta vettigt.
Jag är på g att köpa en Rado Coupole Classic där armbandet kommer sitta som skit på mig.
Det går ju att beställa custom made armband online för 2k+ men visst borde det vara en möjlighet att bara korta det som följer med?
I så fall, känner någon till någon butik/person i Sthlm som har rätt skills för detta?
Hälsn Per

Bilagor

• 19614234015a1337fd4625e.jpg
    19614234015a1337fd4625e.jpg
    106.5 KB · Visningar: 85
Specialbeställt blir nog bäst, så klart. Eller kanske det räcker med att göra extra hål? Tänker annars att man måste klippa och lägga en ny söm. Någon vettig skomakare i så fall.

Specialbeställt blir nog bäst, så klart. Eller kanske det räcker med att göra extra hål? Tänker annars att man måste klippa och lägga en ny söm. Någon vettig skomakare i så fall.
Måste klippa för att spännet ska hamna på mitten av armen.
Hoppades att någon hade erfarenhet av någon vettig lädermakare i Sthlm (eller Sverige)

Hoppades att någon hade erfarenhet av någon vettig lädermakare i Sthlm (eller Sverige)

Det finns en i Traneberg men jag tror ett bara för arbetet kommer denna ta en del
(denna fixar det mesta på bilar båtar inredningsdetalger och special byggen)

Jag har testat lite i läder till mej skjälv. Men det var för tidskrävande tycke jag.

Mitt råd är köp ett mått beställt via nätet.

Det finns några här på forumet som gör egna minns inte vilka.

//Simon

Läderverkstan på Rosenlundsgatan på söder ska enligt ryktet vara bra. (Lär även ha en bdsm-avdelning som du kan välja att kolla eller undvika.) Lycka till!

Gå till Klockmaster Fältöversten, de säljer flest Hirschband i världen (på riktigt). Sätter min vänstra lilltå på att de kan hjälpa dig hitta ett perfekt band.

Jag har kortat läder på fruns klocka. Det blev som jag brukar säga "det duger åt den som ska ha det". Jag är säker på att någon av de händiga i lädertråden här kan hjälpa dig med råd om var och hur du ska vända dig. Lejonkulan i Sickla gör allt möjligt i läderväg...

Tillbaka
Topp