• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Korta länk (urmakare) i Göteborg?

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hallå på er,

i morgon får jag in ny klocka jag suktat lääänge efter. Klockan kommer på länk och kommer behöva kortas.

Jag har tidigare alltid gått till en gubbe på Stigbergstorget men som nu haft stängt flera månader.
I förra veckan skulle jag korta länk på min nya Seiko så gick förbi Linnégatan där det finns ett par. Ena ville vänta en dag, andra sa att det skulle ta en timme, tredje vågade inte för han blev "stressad". Slutade med att jag fixade det själv.

Dock vågar jag inte pilla själv på klockan som anländer i morgon då den är för dyr för att råka repas.
Bergströms (AD) känns tveksamma så de oftast inte har någon på plats.

Så någon som vet någon jag kan dra till för att fixa länken i morgon i Göteborgsområdet? Ska alltså helst fixas på plats och direkt. Jag kommer inte orka vänta en dag eller så och sen kanske det blir fel ändå och måste anpassas mer. Eller någon vänlig själ som kan tänkas hjälpa mig vid 16-18-tiden imorgon i utbyte mot en kaffe/öl? :)

Tack på förhand!
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Det är väl inga problem att gå in på bergströms och ge en liten slant? De fixar det garanterat. :)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Det är väl inga problem att gå in på bergströms och ge en liten slant? De fixar det garanterat. :)
Jo men som sagt, ofta när jag varit där inne har dom varken någon på plats som kan göra det eller så säger dom "kom tillbaka i morgon eftermiddag" typ. Det jag vill undvika. Hinner inte knata runt till alla butiker/urmakare i GBG efter jobbet innan alla stänger heller. Därav tråden, någon kanske vet "the one" att gå till, haha.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Jo men som sagt, ofta när jag varit där inne har dom varken någon på plats som kan göra det eller så säger dom "kom tillbaka i morgon eftermiddag" typ. Det jag vill undvika. Hinner inte knata runt till alla butiker/urmakare i GBG efter jobbet innan alla stänger heller. Därav tråden, någon kanske vet "the one" att gå till, haha.
Då måste du haft otur :) aldrig hänt mig
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Fixar dom det på plats? Jag ville ha hjälp med min TAGs mikrojustering en gång och dom sa att det skulle ta två dagar...

Självklart betalar jag för jobbet oavsett vart jag går :)
De fixar det på plats, men dyker du upp sent så kanske de inte hinner. Ring dem och be snällt om att de skall fixa direkt. :)
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Kör bergströms! =) Korrigerat min länk där ett par ggr. Går på minuten.
Vad är det för klocka på ingång? BB?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men Bergströms har väl ingen urmakare längre? De hade väl bara en som nu kör eget i Varberg? Jag hade gått till Jarl Sandin, de har oftast minst en urmakare på plats.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Men Bergströms har väl ingen urmakare längre? De hade väl bara en som nu kör eget i Varberg? Jag hade gått till Jarl Sandin, de har oftast minst en urmakare på plats.
Korta länk kanske dom kan göra ändå? Dom hjälpte en vän byta insert ett par veckor sedan på en Rolex. Och dom måste väl kunna korta länk om någon går in och köper klockan på plats, eller?

Jarl gör säkert minst lika bra jobb. Men hade ju varit kul på något sätt att få det gjort av AD... :) Men det spelar ingen roll.
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Men Bergströms har väl ingen urmakare längre? De hade väl bara en som nu kör eget i Varberg? Jag hade gått till Jarl Sandin, de har oftast minst en urmakare på plats.
Måste erkänna att Jarl har fruktansvärt bra service. Fick klämma på flera hublot-modeller för några dagar sedan och fick även en putsduk gratis :)
 

timel3ss

Breitling
Jag fick hjälp av Bergströms att korta länken på en Rolex i somras vid ett drop-in-besök. Fick pynta runt 500 spänn, men fick bra service och hade inte köpt klockan hos dem, så klagar inte.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Är det inte 1,6mm skruvar som håller länken?
Köp i så fall en bra mejsel och fixa själv. Är du orolig för repor så maska lite.
Jo. Möjligt. Nångång måste jag ju lära mig. Men jag vet inte var jag köper rätt mejsel ens.
Just imorgon blir det smidigare att gå runt i stan tills någon hjälper mig tror jag :)
 

Pewe

Omega
Varit hos Gastons Ur med 2 klockor vid 2 tillfällen utan föranmälan och fått hjälp direkt med att korta länkar. Toppenservice!
 
Topp