• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Korta oysterlänk (93150)?

3AMEternal

Basic
2-Faktor
Hejsan!

Tror dessvärre att jag kan gissa svaret på den här frågan, men hör efter ändå bland er mer erfarna, eftersom jag inte är helt säker:

Jag skulle vilja gå från 4,5 länkbitar till 4 på kl 6-sidan (och snäppa ut en eller två snäpp ur claspen på kl 12-sidan sedan). Men är rädd för att det inte går? Att den kl 6 är ”nitad” i claspen, alltså där säkerhetsflärpen sitter också?

Att den här pin:en alltså är fast?
IMG_5529.jpeg

…vilket gör det omöjligt att ta loss halvlänken som sitter fast i claspen och sätta hellänken i claspen istället?
IMG_5530.jpeg

Jag har samma "problem". Eller rättare sagt jag skulle vilja flytta över den sista länken till klockan 12 för att då få spännet like närmare kl. 6.

Finns dom med riktigt smala handleder som väljer att ta bort den sista avsmalnande länkbiten. Blir ett litet hopp då mellan näst sista och den i claspen. Då den länkbiten som ska bort inte är skruvad behövs specialverktyg.

Tillbaka
Topp