• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Krona till gammal Fortis

JAH42

Friends of KS
Hej.
Hoppas någon har ett tips på var man kan tråla efter en orginalkrona till en gammal Fortis.
Har hört med urmakarna i Malmö, svenska agenten och Fortis i Schweiz...no luck

Modellen heter Eastern Star 21 jewels och är märkt 6238N på bakboetten (kan vara serienummer).

Klockan har väl egentligen varken affektions- eller pengavärde men tavlan är så himla härlig att den förtjänar orginaldelar.

 

Bilagor

  • 20150129_200414.jpg
    20150129_200414.jpg
    117 KB · Visningar: 120
  • 20150129_200502.jpg
    20150129_200502.jpg
    72 KB · Visningar: 124

rogart-63

Patek
Har några kronor här i en ask av olika märken . Men måste veta hur den ska se ut . Har ingen aning om hur en Fortis krona ska se ut . Diameter och bredd . Har betydligt fler av omärkta kronor annars

DSC02733.JPG
DSC02732.JPG
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Här är en typisk Fortiskrona från tiden! Oftast - som så många andra tillverkare så använder dom loggan även på kronan!

DSCF2457.JPG
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Så här såg kronan ut på min Fortis Eden Roc, ca 60-tal? Cal ETA 2452. "Fortis" skrivet med lite snirklig text. Tyvärr den enda bilden jag hade... Ariste kanske har någon bättre?

 

JAH42

Friends of KS
Tack för grävet!
Har inte hittat någon bild på min modell där kronan syns.
Uppskattar erbjudandet Rogart, men ska jag lägga de 3000 på en service jag blivit offererad, då vill jag återställa till orginalskick.
Får leta vidare.
Mvh Jah
 
Topp