• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronan har lossnat på gammal kronograf, vad kostar det att sätta tillbaka?

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
De där skruvarna ser inte så farliga ut som mina som hade nån ful liten bricka som skulle pillas in en skåra inne i boetten. Kör JiiWe! Om det inte funkar lägger du i allt i påse och skickar till eriksson850 så får han sätta ihop det som straff för att han å andra (läs: McGyver Minuteman) gör så att såna stackare som jag får för sig att vi kan laga gamla schweiziska urverk helt plötsligt.


Din operation var ju iofs också lättare än hans... han ska ju bort med visare, tavla och sedan rätta till keyless work...
 

JiiWe

Cartier
De där skruvarna ser inte så farliga ut som mina som hade nån ful liten bricka som skulle pillas in en skåra inne i boetten. Kör JiiWe! Om det inte funkar lägger du i allt i påse och skickar till eriksson850 så får han sätta ihop det som straff för att han å andra (läs: McGyver Minuteman) gör så att såna stackare som jag får för sig att vi kan laga gamla schweiziska urverk helt plötsligt.

Hehe, börjar klia i fingrarna nu. Skruvade loss de där skruvarna lite tidigare (innan Eriksson fick mig på andra tankar) men förstod inte riktigt hur jag skulle få ur urverket när de väl var avskruvade :D

Aja, jag ska sova på saken och sen får vi se imorgon hur det känns!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Ja vafan det är ju bara en klocka. Det finns bra folk som inte gör annat än lagar klockor hela dagarna och om inte det funkar så finns det mängder av klockor att köpa.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Haha, men du kommer förstöra allt! Har du inte visaravtagare kommer det tyvärr bara bli skit :D

(Verket ska vickas ut, då pusher´na sticker in en bit i verket)
 

JiiWe

Cartier
Ja vafan det är ju bara en klocka. Det finns bra folk som inte gör annat än lagar klockor hela dagarna och om inte det funkar så finns det mängder av klockor att köpa.

Haha, men du kommer förstöra allt! Har du inte visaravtagare kommer det tyvärr bara bli skit :D

(Verket ska vickas ut, då pusher´na sticker in en bit i verket)

Hehe, alltså var lite otydlig där. Menade att jag inte ska sova på saken eftersom jag redan bestämt mig att inte göra nåt. Jag låter någon kunnigare syssla med det där! :D

Edit: Ni måste trott jag blivit galen där för några minuter..
 

Exxet

Rolex
Det kan vara den lilla tappen på regelns (set lever) ena arm som som passar in i ett spår i bommen(stem) som är utsliten, lr kanten på spåret på bommen som är sliten, bifogar en liten bild, ser nog inte likadant ut i ditt verk men ren generellt.

keylessworksdetail3.jpg
 
Hehe, börjar klia i fingrarna nu. Skruvade loss de där skruvarna lite tidigare (innan Eriksson fick mig på andra tankar) men förstod inte riktigt hur jag skulle få ur urverket när de väl var avskruvade :D

Aja, jag ska sova på saken och sen får vi se imorgon hur det känns!

Kan vara så att det måste lyftas ut från framsidan, det gör jag med min Beleco. Skruvar loss på baksidan, tar av bezeln (med glaset) från framsidan, och lyfter ut urverket med tavla. Att ha av bezeln kan vara meckigt, särskiljt att ha på det igen med glaset :p
 

JiiWe

Cartier
Det kan vara den lilla tappen på regelns (set lever) ena arm som som passar in i ett spår i bommen(stem) som är utsliten, lr kanten på spåret på bommen som är sliten, bifogar en liten bild, ser nog inte likadant ut i ditt verk men ren generellt.
keylessworksdetail3.jpg
Såg avancerat ut det där... Nu har jag definitivt bestämt mig, håller mig borta från det här nu :p


Kan vara så att det måste lyftas ut från framsidan, det gör jag med min Beleco. Skruvar loss på baksidan, tar av bezeln (med glaset) från framsidan, och lyfter ut urverket med tavla. Att ha av bezeln kan vara meckigt, särskiljt att ha på det igen med glaset :p
Hehe, ok, blir inget meck från min sida med den här klockan. Den får åka till kunnigare person :)
 
Topp