• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt KRONS 20% på Omega

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Screenshot 2022-12-01 at 19.42.52.png
 

Henrikrs

Breitling
Detta verkar vara för bra för att vara sant. Jag trodde att Omega var en produkt som aldrig reades. De tenderar att bli dyrare för vart år som går. Jag har länge haft planer på att köpa en viss modell. Jag KAN men jag är inte på köphumör alls just nu så mycket som jag förlorat i år på börsen och så mycket som den dyra bostaden har tappat i värde. Men frågan är ju vad som händer med priserna om "Watches of Switzerland" får något slags detaljhandelsmonopol i Stockholm...? Och vad kommer hända med servicen? Kommer WOS att ha monopol på service?
 
Vad handlar kapitalism om - tjäna pengar ( ingen fel med det), då anser väl att de gör det via styrning o bättre koll av distributionen, jag älskar ”mom and pop” AD’s a la Erikson, de lär väl få det svårare med vissa Brands ? !
Ja så lär det nog bli, vet att de för 10 år plus sedan tog bort sina klockor hos försäljare som sålde modeklockor också, typ stjärnurmakarna vilket jag förvisso inte hade några problem med..
 
Detta verkar vara för bra för att vara sant. Jag trodde att Omega var en produkt som aldrig reades. De tenderar att bli dyrare för vart år som går. Jag har länge haft planer på att köpa en viss modell. Jag KAN men jag är inte på köphumör alls just nu så mycket som jag förlorat i år på börsen och så mycket som den dyra bostaden har tappat i värde. Men frågan är ju vad som händer med priserna om "Watches of Switzerland" får något slags detaljhandelsmonopol i Stockholm...? Och vad kommer hända med servicen? Kommer WOS att ha monopol på service?
Syftet lär ju vara att kunna öka priserna för att exklusiviteten ökar? På kort sikt går de ju kanske ned pga att butiker rear ut dock.
 
Detta verkar vara för bra för att vara sant. Jag trodde att Omega var en produkt som aldrig reades. De tenderar att bli dyrare för vart år som går. Jag har länge haft planer på att köpa en viss modell. Jag KAN men jag är inte på köphumör alls just nu så mycket som jag förlorat i år på börsen och så mycket som den dyra bostaden har tappat i värde. Men frågan är ju vad som händer med priserna om "Watches of Switzerland" får något slags detaljhandelsmonopol i Stockholm...? Och vad kommer hända med servicen? Kommer WOS att ha monopol på service?
WOS kommer mer eller mindre få monopol på Omega i Stockholm. Franks, NK (LOL) och Erikson kommer ha kvar märket men vara livrädda för att bli av med Agentur. Därav dåligt med rabatt. Du gör nog rätt i att passa på nu att slå till.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Detta verkar vara för bra för att vara sant. Jag trodde att Omega var en produkt som aldrig reades. De tenderar att bli dyrare för vart år som går. Jag har länge haft planer på att köpa en viss modell. Jag KAN men jag är inte på köphumör alls just nu så mycket som jag förlorat i år på börsen och så mycket som den dyra bostaden har tappat i värde. Men frågan är ju vad som händer med priserna om "Watches of Switzerland" får något slags detaljhandelsmonopol i Stockholm...? Och vad kommer hända med servicen? Kommer WOS att ha monopol på service?
För några år sedan var det mer regel än undantag. Alltid 25% på Rob i december
 

RHM

Breitling
20% på Krons var tillräckligt för mig att slå till på en Omega SMP 300M.
Men vad innebär det för Omega marknaden nu när Omega öppnar en officiell butik på Biblioteksgatan?
Krons personal sa att Omega inte vill att dom ska vara en AD för att dom ligger så nära deras nya butik?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Säger ej emot, mucho grym, bara det där med skaka fram nästan 500k…😅
Är det utförsäljning så är den där rabattsatsen inte skriven i sten. I slutändan skall väl allt bort? Tror inte WOS vill ha den där Speedyn hånfullt stirrande emot dom på andra sidan gatan så värst länge. Eller också knallar dom över och köper loss den 🤔
 
Topp