• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS har förstört allt!

Asplund

Patek
2-Faktor
Oj vilken diskussion denna tråd skapade, jag har sedan barnsben alltid haft Sub som graal så det är inget nytt, dock har detta legat på is sedan mitt riktiga klockintresse började för några år sedan.

Subben är tillsammans med en Speedmaster Moonwatch de två stora ikonerna (för mig i alla fall) så 2013 kommer antagligen bli året jag slår till med den första (Sub) då min Co axiala moonwatch inte riktigt klassas som en av ikonerna!

Inget hat mot Omega här inte :D har ju haft 4-5 stycken!

/Asplund
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Fast å andra sidan är jag alltid jävligt säker tills jag köpt de nya dinkorna, jävla flipper :roll:
 

axa

Omega
Fattar inte. Är ni klocknördar eller inte?

Det är väl bara skaffa en Omega och en Rolex och ha en på varje arm. Eller hur? :-D

Men jag måste säga, innan min första Rolex var jag oxå begeistrad i sub. Nu...nåja det är bara en klocka...
Det händer så mycket på klockfronten och mycket som lockar att Rolex tappar mark hos mig.
Herregud, Tudors nya modeller får man ju mer ståfräs av än en Sub. :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
axa skrev:
Herregud, Tudors nya modeller får man ju mer ståfräs av än en Sub. :)
Faktist benägen att till viss del hålla med där, jag har faktist fastnat för Pelagos ordentligt, ska åka till Nymans i Västerås och klämma på den ganska snart :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jokkmokkswe skrev:
Ricrob skrev:
Skulle nog vilja säga motsatsen, dvs att Rolex har förstört KS...

+1

Fast det är ett gediget tjat om Seiko här inne oxå.
80-talisten, när kommer du till GTG nån gång? Börjar tro att du enbart är ett troll.
Inget troll här inte! Att det tjatas om Rolex och Seiko är för att dom äger av häcken av resten av dom andra :p hehe :) ska försöka ta mig till nått GTG (vill så gärna) men det är mitt arbete som jämt satt käppar i hjulet... Vården= oregelbundna och obekväma arbetstider...
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
sexiga märken, coolast i sin bransch

Dressman, ROLEX, Opel, Kappahl, mfl. företagi framkant när det gäller design . :D :lol:
 
Det är väl inget konstigt att dom flesta trånar efter en Sub? Det är ju en av klockvärldens stora ikoner om inte den allra största, en klassiker som inte går av för hackor, designen är ju i det närmaste fulländad och det är ju den alla andra dykare jämförs mot....

Så är det vare sig man vill eller inte...
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
masterkiller skrev:
Det är väl inget konstigt att dom flesta trånar efter en Sub? Det är ju en av klockvärldens stora ikoner om inte den allra största, en klassiker som inte går av för hackor, designen är ju i det närmaste fulländad och det är ju den alla andra dykare jämförs mot....

Så är det vare sig man vill eller inte...

Precis, tror nog de flesta i klocksvängen antingen vill ha en, har en eller har haft en Sub. Personligen så har GMT Mastern alltid varit min personliga favorit även om jag idag har en av varje i samlingen.
 

Ajax

Omega
Känns som om KS är stort och snällt nog att husera alla klockor utan bråk, vilket jag tycker är sjukt skönt :) Rolex har aldrig riktigt lockat mig, men jag håller med om att subben är en riktig ikon.
 

John R

Panerai
Norrlänningen skrev:
DSC_0437-2.jpg


Jag fick min levererad på posten idag, så du predikar för kören kan man säga. :lol:

Fin låda! Gillar att det är glaslock!

/John R
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Ja det är väl bara att erkänna..Rolex är nr 1
. Även om ingen av Rolex klockor är min absoluta favorit(men enormt uppskattade) i kategorierna dresswatch/dykare/pilot(?) / kronograf är det ju ingen riktig klocksamling utan en eller flera Rolex och då framförallt en Sub ... Sedan är det ju det här med kvaliten... Visst Rolex länkar,speciellt jubileen kan verka lite rappliga och många har inhouseverk med större finess&finish men tror inte det finns något annat märkes klockor inom detta segment som man kan använda i princip hur och när man vill utan att den går sönder eller ens knappt blir repig mer än att det går att åtgärda med en mindre service ..
 
Topp