• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Klocka - Kan bli verklighet?

Rossi

Rolex
2-Faktor
Rivalen!!!!! Nu blir jag fan ond på dig. Just beställt en brons Archimedes 42 pilot med graverad caseback "klocksnack.se edition #Rossi" Samt mitt namn på caset. Hade inte tänkt att säga någon och lägga ut den på TTTs köp&sälj. Bara för att. Hursomhelst, bilder kommer.

You burst my bubble.
 

Rivalen

Rolex
Rossi skrev:
Rivalen!!!!! Nu blir jag fan ond på dig. Just beställt en brons Archimedes 42 pilot med graverad caseback "klocksnack.se edition #Rossi" Samt mitt namn på caset. Hade inte tänkt att säga någon och lägga ut den på TTTs köp&sälj. Bara för att. Hursomhelst, bilder kommer.

You burst my bubble.

Detta bestämmer jag mig för att tro på när jag ser det.... :D

Du fick ju inte sälja - det vore som att förneka KS - som att blektatuera över sin eventuella grupptillhörighetstatuering - man kan inte se gamla vänner i ögonen om man gör så. :D
 

DrDre

Patek
Spencer66 skrev:
jakob.dala skrev:
Tycker personligen vi kom en bit med kemner-spåret.
Skulle gärna se en fortsättning på det : )

+1 Kemner skall vi köra på!

Jo jag gillar ju Kemmners prylar. Jag emailade honom för några veckor sedan men fick inget svar. Lite konstigt eftersom tidigare kontakter med honom har varit supersmidiga. Det är väl iofs bara att göra det igen om ni tycker att det kan vara intressant.
 

Oddset

Cartier
Jag är på och tycker hela grejen är kul.

Kan vi inte ta fram konkreta förslag och sedan göra en omröstnng?
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Kanske en version liknande Universal Geneves Golden Janus ,men lite större boett 39/39 el nåt och i helstål/gummilänk med enkelt massproducerat manuellt Etaverk utan vidare finishering och boett /tavla från Asien
( men kanske på licens-tillverkning via något billigare Swiss-företag och isåfall med denna firmas logga på urtavlan (i övrigt designat av KS) och baksidan, den uppfällbara med tex svensk flagga , samt på skruven man fäller upp med diskret ingravera KS i tex svart och på andra sidan 2013
Högre prisläge,men kanske ok med "swiss-made märke "på tavlan om nu någon vågar gå nära planka UGs design el patent.
( UG finns kvar, har huvudkontor & Fabrik men just inga anställda och i princip ingen repressentation/försäljning ,bara några få som sköter det hela enligt vad jag hört )


14wzs46.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
theargonaut skrev:
Desmond_Malone skrev:
JakobZ skrev:
Mr.Sund skrev:
2000kr för ett bra projekt kan du nog glömma. Steinhart tillverkar mycket custom till forum, eller brukade iallafall göra. De kostade allt från 3000-9000kr beroende på urverk, finish osv.
Det är ju i princip bara våra budget som sätter stop. För nog kan en microtillverkare pressa in Top Valjou eller handgraverade urverk som typ
5+Angelus+091.jpg
Bara vi är beredd att betala.

Förlåt, men fyfan va gräsligt.

+1
Men hade det stått PP eller VC på den, så hade den varit helt ok, eller hur? ;)

Självklart inte. Skelettklockor är inte vackert alls.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
DrDre skrev:
Spencer66 skrev:
jakob.dala skrev:
Tycker personligen vi kom en bit med kemner-spåret.
Skulle gärna se en fortsättning på det : )

+1 Kemner skall vi köra på!

Jo jag gillar ju Kemmners prylar. Jag emailade honom för några veckor sedan men fick inget svar. Lite konstigt eftersom tidigare kontakter med honom har varit supersmidiga. Det är väl iofs bara att göra det igen om ni tycker att det kan vara intressant.

Ja, prova igen :)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
DrDre skrev:
Spencer66 skrev:
jakob.dala skrev:
Tycker personligen vi kom en bit med kemner-spåret.
Skulle gärna se en fortsättning på det : )

+1 Kemner skall vi köra på!

Jo jag gillar ju Kemmners prylar. Jag emailade honom för några veckor sedan men fick inget svar. Lite konstigt eftersom tidigare kontakter med honom har varit supersmidiga. Det är väl iofs bara att göra det igen om ni tycker att det kan vara intressant.

Kemner funkar för mig också. Har vi klurat på en prisindikation? (kanske iofs var inne på det i den initiala tråden).

Gravyr är ingen dum ide.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Desmond_Malone skrev:
Spencer66 skrev:
Itson skrev:
Har haft lite kontakt med G. Gerlach, vilket är ett nyligen grundat klockföretag som drivs av klockentusiaster från Polen. Har en klocka på ingång från dem som togs fram i samarbete med ett Polskt klockforum vid namn Chinawatches.pl. Det slog mig igår att måna här på forumet har pratat om att ta fram en klocka för Klocksnack men diskussionerna gick in i väggen, som jag förstår det. I vilket fall så skickade jag en fråga angående om de kunde tänka sig att ta fram en modell med andra forum och fick då svaret:
Yes, making this kind of orders is a part of our core job. We have just started a project for a spanish watch forum. The watch will be fully customized according to theirs request, only limited to 150 pcs. We have designed the case that fits both parties, and we will use same case for our commercial project - they have a budget limits makes it a must. So if you are in need, we are here to help.

De har ytterligare en klocka på gång med det Polska forumet:
D1_zps8f4e151f.jpg


De verkar kunna ta ut svängarna och diskutera fram lösningar utifrån de idéer som de/vi har. Så om det finns ett seriöst intresse så finns det ett seriöst företag med BRA priser.

Vad säger ni? Finns det något intresse?

Jag är svagare för tyskar än polacker..

Du är altså mer Blue nun än Buffel Vodka? :mrgreen:

Hellre Jägermeister än Buffel Vodka! :lol:

@Spencer66: Vid tillfälle skall du få smaka en Buffel som slår Jägaren på fingrarna...ordentligt!!
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
+1 på Kemmner. Bra skit ur ett kvalitetsmässigt perspektiv!

Man skulle ev kunna kolla med Eddie Platt på Timefactors för lite guidance?
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Desmond_Malone skrev:
max skrev:
Frågar mig själv vem som kommer att använda en forumklocka framför de ni har idag? Vi har ju trots allt kvalitetsklockor som hobby och att hoppa ner till 2000kr-stegen känns ju föga intressant tycker jag, tror det skulle bli liggande i lådan.
Förordar något mer användbart som pin, manschettknappar eller dylikt.
Förlåt för att jag negativ men tror att detta låter roligare i tanken än i verkligheten.

Alla på forumet sitter inte inne med dyra dinkor.. så som en kul och annorlunda klocka med ok kvalite så varför inte?
+1. Jag fnyser inte med automatik åt en klocka för 2K. Låter ganska fånigt.
 

Tommytvigg

Cartier
Fan vilken rolig ide :D Jag är med direkt. För mej känns priset inte så viktig i detta fall, det roliga är om alla tillsammans lyckas få till en klocka.
Jag skulle stolt bära den på armen även om den bara kostar nån tusing.

Mvh Tommy
 

Ministern

Founder
2-Faktor
gruby skrev:
Spencer66 skrev:
Desmond_Malone skrev:
Spencer66 skrev:
Itson skrev:
Har haft lite kontakt med G. Gerlach, vilket är ett nyligen grundat klockföretag som drivs av klockentusiaster från Polen. Har en klocka på ingång från dem som togs fram i samarbete med ett Polskt klockforum vid namn Chinawatches.pl. Det slog mig igår att måna här på forumet har pratat om att ta fram en klocka för Klocksnack men diskussionerna gick in i väggen, som jag förstår det. I vilket fall så skickade jag en fråga angående om de kunde tänka sig att ta fram en modell med andra forum och fick då svaret:
Yes, making this kind of orders is a part of our core job. We have just started a project for a spanish watch forum. The watch will be fully customized according to theirs request, only limited to 150 pcs. We have designed the case that fits both parties, and we will use same case for our commercial project - they have a budget limits makes it a must. So if you are in need, we are here to help.

De har ytterligare en klocka på gång med det Polska forumet:
D1_zps8f4e151f.jpg


De verkar kunna ta ut svängarna och diskutera fram lösningar utifrån de idéer som de/vi har. Så om det finns ett seriöst intresse så finns det ett seriöst företag med BRA priser.

Vad säger ni? Finns det något intresse?

Jag är svagare för tyskar än polacker..

Du är altså mer Blue nun än Buffel Vodka? :mrgreen:

Hellre Jägermeister än Buffel Vodka! :lol:

@Spencer66: Vid tillfälle skall du få smaka en Buffel som slår Jägaren på fingrarna...ordentligt!!

Var bor du?
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Du hade, efter den där kommentaren, fått en inbjudan även om jag inte bodde i Sthlm ;)

Very well, ett tillfälle får då skapas!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
JoberMan skrev:
Desmond_Malone skrev:
max skrev:
Frågar mig själv vem som kommer att använda en forumklocka framför de ni har idag? Vi har ju trots allt kvalitetsklockor som hobby och att hoppa ner till 2000kr-stegen känns ju föga intressant tycker jag, tror det skulle bli liggande i lådan.
Förordar något mer användbart som pin, manschettknappar eller dylikt.
Förlåt för att jag negativ men tror att detta låter roligare i tanken än i verkligheten.

Alla på forumet sitter inte inne med dyra dinkor.. så som en kul och annorlunda klocka med ok kvalite så varför inte?
+1. Jag fnyser inte med automatik åt en klocka för 2K. Låter ganska fånigt.
Faktum är att det ofta är billigare klockor som kan imponera rejält... :)
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
jag är bosatt i polen om ni behöver någon hjälp eller någon som kan hackig polska! eller vad som helst!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
80talisten skrev:
JoberMan skrev:
Desmond_Malone skrev:
max skrev:
Frågar mig själv vem som kommer att använda en forumklocka framför de ni har idag? Vi har ju trots allt kvalitetsklockor som hobby och att hoppa ner till 2000kr-stegen känns ju föga intressant tycker jag, tror det skulle bli liggande i lådan.
Förordar något mer användbart som pin, manschettknappar eller dylikt.
Förlåt för att jag negativ men tror att detta låter roligare i tanken än i verkligheten.

Alla på forumet sitter inte inne med dyra dinkor.. så som en kul och annorlunda klocka med ok kvalite så varför inte?
+1. Jag fnyser inte med automatik åt en klocka för 2K. Låter ganska fånigt.
Faktum är att det ofta är billigare klockor som kan imponera rejält... :)

Det där var rakt upp och ner skitsnack 80-talarn, på med skämsmössan och ställ dig i ett hörn nu! Jag säger till när du får komma fram igen..
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Spencer66 skrev:
80talisten skrev:
JoberMan skrev:
Desmond_Malone skrev:
max skrev:
Frågar mig själv vem som kommer att använda en forumklocka framför de ni har idag? Vi har ju trots allt kvalitetsklockor som hobby och att hoppa ner till 2000kr-stegen känns ju föga intressant tycker jag, tror det skulle bli liggande i lådan.
Förordar något mer användbart som pin, manschettknappar eller dylikt.
Förlåt för att jag negativ men tror att detta låter roligare i tanken än i verkligheten.

Alla på forumet sitter inte inne med dyra dinkor.. så som en kul och annorlunda klocka med ok kvalite så varför inte?
+1. Jag fnyser inte med automatik åt en klocka för 2K. Låter ganska fånigt.
Faktum är att det ofta är billigare klockor som kan imponera rejält... :)

Det där var rakt upp och ner skitsnack 80-talarn, på med skämsmössan och ställ dig i ett hörn nu! Jag säger till när du får komma fram igen..
Det är ditt ord som gäller... Dumstruten är på... :cry:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
80talisten skrev:
Spencer66 skrev:
80talisten skrev:
JoberMan skrev:
Desmond_Malone skrev:
max skrev:
Frågar mig själv vem som kommer att använda en forumklocka framför de ni har idag? Vi har ju trots allt kvalitetsklockor som hobby och att hoppa ner till 2000kr-stegen känns ju föga intressant tycker jag, tror det skulle bli liggande i lådan.
Förordar något mer användbart som pin, manschettknappar eller dylikt.
Förlåt för att jag negativ men tror att detta låter roligare i tanken än i verkligheten.

Alla på forumet sitter inte inne med dyra dinkor.. så som en kul och annorlunda klocka med ok kvalite så varför inte?
+1. Jag fnyser inte med automatik åt en klocka för 2K. Låter ganska fånigt.
Faktum är att det ofta är billigare klockor som kan imponera rejält... :)

Det där var rakt upp och ner skitsnack 80-talarn, på med skämsmössan och ställ dig i ett hörn nu! Jag säger till när du får komma fram igen..
Det är ditt ord som gäller... Dumstruten är på... :cry:


Bra så! :D
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Spencer66 skrev:
80talisten skrev:
Spencer66 skrev:
80talisten skrev:
JoberMan skrev:
Desmond_Malone skrev:
max skrev:
Frågar mig själv vem som kommer att använda en forumklocka framför de ni har idag? Vi har ju trots allt kvalitetsklockor som hobby och att hoppa ner till 2000kr-stegen känns ju föga intressant tycker jag, tror det skulle bli liggande i lådan.
Förordar något mer användbart som pin, manschettknappar eller dylikt.
Förlåt för att jag negativ men tror att detta låter roligare i tanken än i verkligheten.

Alla på forumet sitter inte inne med dyra dinkor.. så som en kul och annorlunda klocka med ok kvalite så varför inte?
+1. Jag fnyser inte med automatik åt en klocka för 2K. Låter ganska fånigt.
Faktum är att det ofta är billigare klockor som kan imponera rejält... :)

Det där var rakt upp och ner skitsnack 80-talarn, på med skämsmössan och ställ dig i ett hörn nu! Jag säger till när du får komma fram igen..
Det är ditt ord som gäller... Dumstruten är på... :cry:


Bra så! :D
Om man eventuellt ska ha sin första Rolex får man väl avleda tankar på 2000 kronors klockor... :D
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Mr.Sund skrev:
2000kr för ett bra projekt kan du nog glömma. Steinhart tillverkar mycket custom till forum, eller brukade iallafall göra. De kostade allt från 3000-9000kr beroende på urverk, finish osv.
Det är ju i princip bara våra budget som sätter stop. För nog kan en microtillverkare pressa in Top Valjou eller handgraverade urverk som typ
5+Angelus+091.jpg
Bara vi är beredd att betala.


Eller så kontaktar vi bara Thorema på en gång... Killen är ju reggad på forumet och vi får en klocka som är värd 4-12 tusen (beroende på var man köper) för en spottstyver! :lol:
 

ludde28

Omega
Har inga problem om tillverkare heter G..., K..., eller annat, så länge man har tillräckligt bra kvalitet o tilltalande utseende på skalet.
För innanför skalet sitter inte motor från G..., K..., utan förhoppningsvis ett verk från ETA.
Så isf att spendera pengarna på märket, lägger jag dem hellre på en uppgraderad motor.

En jämförelse med en stationär dator (ej bärbar som är lite mer komplex):
innanför skalet sitter komponenter från en o samma tillverkare, oavsett vad som står på chassi.
Köper jag en "noname" dator, så får jag vassare innehåll i den för samma pris som en långsammare dator från en känd tillverkare.

Service: är det ETA så kan man serva det var som helst.

Själv rekommenderar jag att man undersöker vad Bernhardt kan erbjuda.
 

morrism

Audemars
Gör en omröstning på priset på klockan först så ni vet vad ni har att röra er med och vad folk har lust att ge
 

ludde28

Omega
+1 på omröstning
DAx för handling
@Spencer66:
Kan du skapa och klistra en omröstningstråd med valmöjligheter:
pris: max2000, 3000, 4000, 5000SEK
typ: dress, dyk, chrono
verk: mek/auto, quartz
 

Ministern

Founder
2-Faktor
ludde28 skrev:
+1 på omröstning
DAx för handling
@Spencer66:
Kan du skapa och klistra en omröstningstråd med valmöjligheter:
pris: max2000, 3000, 4000, 5000SEK
typ: dress, dyk, chrono
verk: mek/auto, quartz


Först gör vi omröstning om pris sedan modell och därefter verk.
 
Topp