• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS klockan 2013 stryktest. Kötthammare, axe bodyspray-eld osv

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
KS klockan är en klassiker.
Jag har till och med två stycken.
Eller nu har jag en som kräver service och en mint. Jag tycker att det är en okej klocka, den får ofta mycket skit. Den är dock unik och lätt att se på håll, så en KS broder ser man lätt på stan, vilket jag tycker är syftet med klockan, om vi ska koka ner det till grundsyftet med klockan, enligt mig. Även om den inte får jättemycket handledstid.
😊

Stryktestet har utförs i syftet att se hur mycket den tål egentligen. Vågar ni andra bära den till vardags???

Klarar den en kötthammare på glaset?
Olivolja (virgin) i verket som smörjmedel?
Tål tavlan en eld direkt på tavlan som lätt kan ske om du är med i en flygolycka och en eld uppstår direkt på tavlan?

Hur går klockan efter detta test? Håller den tiden plus minus en minut per dygn?
Screenshot_20210622-230833_Instagram.jpg









KOLLA på filmen innan du läser vidare.
Filmat i porträttläge för sosse-känslan.









Så hur klarade sig klockan efter dessa tester.
Kötthammaren på främre glaset 1 slag.
På glaset på baksidan, 2 slag.
Olivoljan gjorde mycket nytta, så lätt att serva!
Elden på tavlan, oklart. Men nyttigt test.

Hur går klockan efter dessa tester.
Jo den visar tiden rätt 2 gånger per dag.
Så jag är nöjd med resultatet, ni kan bära den säkert till vardags, undvik flygolyckor med eld om klockan saknar glas. Vilket den kan göra om du slinter med en kötthammare i köket.

Mycket nöje kamrater!
20210622_225600.jpg
20210622_225616.jpg
Screenshot_20210622-224513_Gallery.jpg



Nu är det bara 24 kvar av de 25!
 
Senast ändrad:

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Vem fan designade detta monstrum egentligen? Nån avhoppare från TTT fick feeling under en haschpsykos?

Bra test för övrigt! Funkar oljan lika bra om glaset sitter kvar? @Sthlm-Nicklas
 
Va i helvete? 🤣🤣🤣

Har KS på riktigt ordnat en egen klocka..eller bara beställt nåt man kunde designa tryck på urtavlan?

Va i helsike är det för grejer istället för springfjädrar ?

Ser ut som ett tidtagarur med nån ställning under.

Unik är den...säljs det några här ibland eller?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Va i helvete? 🤣🤣🤣

Har KS på riktigt ordnat en egen klocka..eller bara beställt nåt man kunde designa tryck på urtavlan?

Va i helsike är det för grejer istället för springfjädrar ?

Ser ut som ett tidtagarur med nån ställning under.

Unik är den...säljs det några här ibland eller?
Finns två olika KS-klockor. Senaste var en SS
 
Topp