• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS-roadtrip i miniformat

Japp! Å vi njuter av röka nu
IMG_20180811_234646.jpg

Nu ligger jag i söngen och planerar rutten hem!
Regnet gör mig ännu mera motiverad att ta inlandsvägen, fartdårar och vattensprut på E4 skrämmer mig mer än kurvig väg och någon timme senare hem.
Rutt som följer:
IMG_9508.jpg

Om någon som bor/hänger i typ "A", eller kanske hellre "B", pm:a om ni vill fika eller så. Kanske runt tre?
Skulle nog tränga mig på @LongCon , om det inte var så pass långt vidare på vägen att jag mästan känner mig hemma.

Kvista förbi Norberg så bjuder jag på Elsas konditori och lite klockljug.
Vore skoj att träffa en icke-stockholmare. ;)

upload_2018-8-10_12-59-21.png

upload_2018-8-10_13-1-10.png
Tackar för inbjudan! Vi tar det nästa år, om jag tar inlandet då. Känns o-värt med långa (men trevliga) omvägar i regnet.
272an är väl given?

Jag kan vinka när du rullar förbi!

Kul tripp!
Låter bra! Dra ett pm om du vill ha ett snabbt kaffebesök.
Jädrans vilken samling. Är det det enda du har i packboxarna? :)
@MrNorrgard står för spriten och ~50% av klockorna.
Absolut och det är ju jättetråkigt och så men var har du klockorna eftersom du inte behöver dem strax?
Helt fantastisk kommentar! Tyvärr för dig var uren inlåsta hos @gruby . Det var väl deras plan, men jag klarade mig som sagt.
Dom andra hojarna ser skitskumma ut, eventuellt har motorerna på dom lossnat av allt grusåka, ser ut som om motorerna vridit sig fel eller nåt.
Mmm, vet. Oklart det där. Skakade gjorde de också, kanske därför de vred sig?

Update:
Sket i inlandet. Nu är jag blöt som en dränkt katt, och det är 13 grader. Äter en dålig ursäkt till burgare på en vägkrog, man skulle haft en rejäl wrap i stället!
IMG_9514.JPG
Sist jag åt burgare på en vägkrog var påvägen hem från fjällen. Brödet var fryst och burgaren kall. Vill inte ens berätta hur mycket man fick betala för detta kalas. Fick arga blickar när jag sa till om det. Hoppas att din smakar bättre än detta!

Dags att summera, det får bli i punktform:

-95 mil på tre dagar känns i röven
-jag behöver en vattentålig hals-moj
-"fru Gruby" är inte ok att kalla någon
-KS:are visar sig återigen vara skönt folk
-Roslagen är väldigt fint
-det är svårt att hålla tider om man vägrar kolla på klockan då man kör
-GPS kan vara både bra och dåligt
-bilkö-smisk är lika kul som det ser ut
-jag behöver få mer tid att röka cigarr
-ska jag köpa villa i Stockholm har jag nu lite mera koll
-fiskrestaurang vid havet betyder inte alltid god "fiskig" mat, men alltid överpris
-kött är gött
-17013 är verkligen en bra klocka
-i Nynäshamn finns fina bilar
-det är skönt att komma iväg ett par dagar och foka på sig själv
-det är skönt att komma hem

Nästa år kör jag igen, kanske uppdelat över fler dagar och stopp, för att hinna med mer umgänge och kanske en extra grogg eller två.
Då blir det nog ett längre svep inåt landet också.

Tack från mig, och tack alla följare och erbjudanden om fika!
Ett speciellt tack till min gamla kompis @MrNorrgard och min nya kompis @gruby !

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp