• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS's i Östersund?

Marquise

Omega
Flyttar ju till östersund helt så vi har fått en tvåa av landstinget bredvid sjukhuset, 30m till ingången där jag har mitt omklädningsrum haha så det är rätt gött! Annars har jag hört att det inte är jättelätt med boende.. ibland lönar det sig att plugga vårdrelaterade saker ;)
Jag kände precis tvärt om, har haft en del lägenheter här nere i södra Sverige och det har varit fördjävligt. Kan ringa på en annons sekunden den kommer upp men missar dem ändå. I Östersund var det bara att välja och vraka, tog 45 minuter :)
 
  • Like
Reactions: Rey

Rey

Rolex
Kul med en klockintresserad läkare i stan. Vilken avdelning kommer du vara på?

Blivande läkare ska väl sägas men absolut! Har inte någon annan i min umgängeskrets som är intresserad tyvärr så det kanske inte hör till vanligheterna! Jag kommer hoppa runt på olika medicinavdelningar, börjar på kardiologen tror jag och sen lungavdelningen vad jag sett av schemat! Jobbar lr pluggar du där? :)
 

Rey

Rolex
Jag kände precis tvärt om, har haft en del lägenheter här nere i södra Sverige och det har varit fördjävligt. Kan ringa på en annons sekunden den kommer upp men missar dem ändå. I Östersund var det bara att välja och vraka, tog 45 minuter :)

Ah men skönt, vi fick detta ganska omgående så jag har inte riktigt satt mig in i situationen! Umeå har det struligt med boende i alla fall men det är ganska mkt fler studenter där också! Har köpoäng på rikshem också som ev. backup, dubbelt så dyrt men nyrenoverat. Jag får se vilken standard landstingslägenheterna håller, helt enkelt, dock skönt med låg hyra som student :) mer pengar till klockor!
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Blivande läkare ska väl sägas men absolut! Har inte någon annan i min umgängeskrets som är intresserad tyvärr så det kanske inte hör till vanligheterna! Jag kommer hoppa runt på olika medicinavdelningar, börjar på kardiologen tror jag och sen lungavdelningen vad jag sett av schemat! Jobbar lr pluggar du där? :)
Kul, känner några på kardiologavdelningen, bland annat överläkaren :)
Jag jobbar och pluggar här. Ska påbörja min master i konstvetenskap nu till hösten på Uppsala universitet men arbetar från Östersund.
 

Rey

Rolex
Kul, känner några på kardiologavdelningen, bland annat överläkaren :)
Jag jobbar och pluggar här. Ska påbörja min master i konstvetenskap nu till hösten på Uppsala universitet men arbetar från Östersund.

Haha kul! Då får man se till att sköta sig så att du inte får höra att han har någon odåga som plågar dem på dagarna.. Någon av dem som är i klocksvängen?

Kul med Uppsala, flyttar du dit då lr? Är därifrån själv, kul stad att plugga i!!
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Haha kul! Då får man se till att sköta sig så att du inte får höra att han har någon odåga som plågar dem på dagarna.. Någon av dem som är i klocksvängen?

Kul med Uppsala, flyttar du dit då lr? Är därifrån själv, kul stad att plugga i!!
Haha!
Nej jag blir kvar här, ska börja med examensarbetet och det kan jag skriva hemifrån :)
 

Marquise

Omega
Kom och tänkta på hur mycket blackjack jag spelar när jag var ute igår. Finns det några bord på krogarna i Östersund?
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jag är uppe på Frösön i jobbet ibland så om ni bokar in något får jag försöka matcha det med en tripp.
 
Topp