• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kvalitet AP

Ryttaren

Rolex
Tror ni inte att det förhåller sig så att det inte är så att AP går sönder oftare än andra klockor, utan på grund av den höga servicekostnaden så väljer folk helt enkelt att avstå från service så länge det går. Dvs serviceintervallerna blir längre och verken tar skada på grund av detta och då blir servicen ännu dyrare än standardservice.

Sen är ju servicekostnadnerna höga från början på AP, VC, PP etc. för att märket skall behålla sin exklusivitet och status...

+1 på den. Tror också att folk undviker service i större mån än med t.ex Rolex och därmed finns det fler AP där ute med verk i sämre skick.

Henrik på nymans bytte krona på min 14790. Tog mindre än en vecka efter att jag lämnade in den och då beställdes delen från Brassus. Gjorde täthetsservice samtidigt och gick på drygt 3000:- totalt. Han bedömde även att jag inte behövde göra helservice än.

Så jag har en bra serviceerfarenhet än så länge!
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
+1 på den. Tror också att folk undviker service i större mån än med t.ex Rolex och därmed finns det fler AP där ute med verk i sämre skick.

Henrik på nymans bytte krona på min 14790. Tog mindre än en vecka efter att jag lämnade in den och då beställdes delen från Brassus. Gjorde täthetsservice samtidigt och gick på drygt 3000:- totalt. Han bedömde även att jag inte behövde göra service än.
Exakt! tiden för servicen är ju att räkna in som ett argument för att avvakta/undvika med service. I och med att det endast finns en?? urmakare i Sverige som servar AP så kan det ju ta tid även med service lokalt. Sen vet vi ju alla hur lång tid det tar när klockor skickas hem till alpländerna och det gäller väl alla märken. Tid är pengar och det är inte kul att vara ifrån sin ögonsten längre än +3 månader.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Alltid bra att ha fler klockor i lådan, då kan man stå ut med lång väntan på service.

Får vänta 7v på min sub som ska servas. Det är rätt lång tid det med...
 
Jag har 3 st Audemars. RO, ROC och ROO som alla är fantastiska på sitt sätt.
Inga broblem och underbar länk, dock kan viklåset på ROO hornback krokodil armbandet vara lite obekvämt om man inte får det att sitta rätt.

Mindre reperationer och polering fixar Nymans själva hos deras urmakare i Västerås och det går ganska snabbt. De skickar klockan från Stockholm till Västerås.
Vid större reperationer (vet inte var gränsen går) så behöver de skicka klockan till AP i Brassus och då kan det ta tid tyvärr. Räkna med några månaders väntan.

En sak som många inte känner till är AP's 3:e års garanti.
Allt du behöver göra är att registrera din nya (max 2 år gamla) klocka på deras hemsida.
Du får då ett märke hemskickat att klistra in i service häftet.
Därefter ska du göra ett kostnadsfritt, AP betalar, trycktest hos din AD (Nymans) som därefter stämplar 3:e års märket i boken.
Vips har du ett tredje garanti år :)

När jag lämnade in mina för detta trycktest i höstas så tog det ett par veckor att genomföra.

P.S. Bra val. RO rockar :)
Var inte medveten om 3 års garantin. Intressant information, tack.
 
Topp