Ryttaren
Rolex
Tror ni inte att det förhåller sig så att det inte är så att AP går sönder oftare än andra klockor, utan på grund av den höga servicekostnaden så väljer folk helt enkelt att avstå från service så länge det går. Dvs serviceintervallerna blir längre och verken tar skada på grund av detta och då blir servicen ännu dyrare än standardservice.
Sen är ju servicekostnadnerna höga från början på AP, VC, PP etc. för att märket skall behålla sin exklusivitet och status...
+1 på den. Tror också att folk undviker service i större mån än med t.ex Rolex och därmed finns det fler AP där ute med verk i sämre skick.
Henrik på nymans bytte krona på min 14790. Tog mindre än en vecka efter att jag lämnade in den och då beställdes delen från Brassus. Gjorde täthetsservice samtidigt och gick på drygt 3000:- totalt. Han bedömde även att jag inte behövde göra helservice än.
Så jag har en bra serviceerfarenhet än så länge!