Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Som jag väntat på att du skulle hitta mitt inlägg!Äntligen Rozzy ! Detta har jag väntat på. Får bli kvällsläsning. Stort tack!
(Lägg gärna in andra trådens inlägg som ett inlägg i denna tråden också så man inte tappar bort den. Någon admin kan säkert hjälpa dig flytta in det här om du vill).
Nå, fick du klarhet i frågan?Äntligen Rozzy ! Detta har jag väntat på. Får bli kvällsläsning. Stort tack!
(Lägg gärna in andra trådens inlägg som ett inlägg i denna tråden också så man inte tappar bort den. Någon admin kan säkert hjälpa dig flytta in det här om du vill).
Har tyvärr inte hunnit läsa ännu, men ska göra det ikväll tänkte jag. Lilleman somnade sent igår och jag hade gett mig fan på att hitta se Aliens innan läggdags.Nå, fick du klarhet i frågan?
(jag menar Seiko vs GP)
Tack själv!Kul läsning! Förstår att du inte kan skriva ner hela historien, men gillar man kvarts så rekommenderar jag även lite läsning om Omegas marine Chronometer och Omegas experimenterande med olika kvartsfrekvenser. SEIKO har även experimenterat med dubbla kvartskristaller (twin quartz) vilket är rätt cool.
Det roliga med kvartsklockor under denna tidsepok är att man kan få en grymt kvalitativ klocka med kvartsurverk. De kända manufakturerna snålade inte med kvaliteten bara för stt det satt ett kvartsurverk i klockan. Har exempelvis klämt på flertalet kvartsomegor från den tiden vars kvalitet står sig även idag.
Stort tack för lektionen och grattis till en cool klocka Rozzy !
Angående vem som designade Laureaton och om Det stämmer som flera källor påstår (vilket jag med fler har betvivlat) att Gerald Genta är upphovsman.
Jag ställde frågan direkt till Girard Perregaux på Instagram (de uppmärksammar Laureaton nu då modeller fyller 40 år 1975-2015!). De svarade att det var en egenanställd designer vid namn JC Grosgaudonier! So now we know.
Att: Donkii & Aurum