• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Civilingenjör och teknikledare i Sveriges största industriprojekt genom tiderna, men det är inte det vi diskuterar här.

"de behöver bli förärade med en tråd för det just idag", säger du. Ja, absolut! säger jag. Rörande överens då. Kvinnor ska hyllas extra mycket idag!

Och du, det är inte ALLAS internationella dag idag, utan den internationella kvinnodagen. Då kanske du fattar varför jag ville uppmärksamma kvinnorna idag.
Du förstod nog att jag missade en negation...

Läs mina inlägg igen och kolla även vad @jurassicjay skrev så kanske du blir lite klokare.

Lycka till på jobbet och med nya trådar i framtiden!

Vad skulle ni säga är riktigt klassiska klockor i dam-modell? Fann typ bara den här tråden som är hyffsat OT. Alltså dam-modell som ska hålla över tid, vad skulle ni köra på? Gärna vintageförslag. :)

Vad skulle ni säga är riktigt klassiska klockor i dam-modell? Fann typ bara den här tråden som är hyffsat OT. Alltså dam-modell som ska hålla över tid, vad skulle ni köra på? Gärna vintageförslag. :)
Beror på vem som ska få klockan och i vilka samanhang den ska bäras. En datejust, antingen en dammodell eller herrmodell beroende på smak, brukar passa de flesta.

Beror på vem som ska få klockan och i vilka samanhang den ska bäras. En datejust, antingen en dammodell eller herrmodell beroende på smak, brukar passa de flesta.
Ja datejust brukar ju dyka upp som ett säkert val i olika storlekar. Finns det några alternativ till rolex som ändå står sig / har stått sig?

Designmässigt framförallt, på herrsidan finns ju hur många klassiker som helst, tänkte om det finns några motsvarande dammodeller.

Ärligt talat, vilken jäkla skittråd, ta bort den. Och nu bumpas det också... av vilsna själar som letar något "kvinnorelaterat" att posta sitt inlägg i :banghead:.

Designmässigt framförallt, på herrsidan finns ju hur många klassiker som helst, tänkte om det finns några motsvarande dammodeller.
Georg Jensen design Torun Bülow-Hübe är väl den första jag tänker på?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Torun_Bülow-Hübe
nn7398.jpg

Du får ursäkta min vilsenhet, skulle kanske skapat en ny tråd, eller funnit någon annan. Men men.
Problemet med alla "trådpoliser" här är att det är omöjligt att göra alla till lags. Jag är rätt övertygad om att hade du skapat en ny tråd istället så hade garanterat någon annan egenutnämnd trådpolis spytt galla för att du inte fyllt på i någon helt annan urgammal tråd istället... Jag blev själv förvånad att några kände behov att smutsa ner min tråd här genom att låta påskina att jag hade ett smutsigt syfte. Dessvärre finns det inget sätt att avregistrera sig här. Jag har hört mig för om det, men det går tydligen inte...

Tillbaka
Topp