• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KXII

KXII

Cartier
Tjenare,

Ni som har gjort affärer med mig får mer än gärna skriva er uppfattning här!

Tack!

(Använde förut namnet osrever)
 
Senast ändrad:

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Sålde ett band till @Osrever
Allting gick precis som man vill när man säljer eller köper något och han var mycket trevlig. Hade absolut sålt eller köpt igen.
100% GG!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
XKII köpte en billig klocka, men betalades aldrig. Oklart beteende med bla. prut efter affär gjorts.
 

KXII

Cartier
XKII köpte en billig klocka, men betalades aldrig. Oklart beteende med bla. prut efter affär gjorts.

Jag skrev detta till Aurum och fick inget svar på det jag skrev. Jag vill inte skapa en argumentation med detta, men iom. att jag märker att folks bild av mig försämrats iom. Aurums kommentar (som enligt mig inte motsvarar det som skett) vill jag klargöra min vy.

Tråkigt att du skriver ett svar på min referens-sida med osanna kommentarer.

Iom. att du själv inte kunnat genomföra försäljningen
Kool, lämnade den tyvärr idag så kommer åt den först på fredag.
Rent juridiskt har du redan köpt den. Kommer dock inte åt klockan nu. Om ca två veckor kan jag skicka.

Detta har gjort att ditt anbud inte varit en bekräftelse på mitt första anbud, samt att ditt andra anbud (citat: kan skicka den om två veckor) inte bekräftats av mig. Iom detta har inget avtal gjorts.
vilket i sin tur gör det fullt juridiskt ok för mig att diskutera priset iom. att inget avtal/överenskommelse var 100% satt.

Sedan har vi kommentaren att "jag ska ha köpt din klocka" för att ett giltigt köp ska ha skett (rent rättsligt) ska både jag ha fått klockan, och du fått pengarna. Du har inte fått pengarna, jag har inte fått klockan. Dvs ja jag har inte fullgjort det (obefintliga) juridiska köp jag gjort, men det har inte du heller.

Slutligen vill jag säga att det finns inget krav från min sida att svara på dina meddelanden. Jag har haft en otroligt intensiv period och inte haft energin att engagera mig i detta. Tycker det är fel att lägga in en kommentar som inte ens håller sig till verkligheten.

Mvh,
KXII

Jag har stor respekt för Aurum, och jag hoppas våra oenigheter kan lämnas bakom oss.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag skrev detta till Aurum och fick inget svar på det jag skrev. Jag vill inte skapa en argumentation med detta, men iom. att jag märker att folks bild av mig försämrats iom. Aurums kommentar (som enligt mig inte motsvarar det som skett) vill jag klargöra min vy.

Tråkigt att du skriver ett svar på min referens-sida med osanna kommentarer.

Iom. att du själv inte kunnat genomföra försäljningen

Detta har gjort att ditt anbud inte varit en bekräftelse på mitt första anbud, samt att ditt andra anbud (citat: kan skicka den om två veckor) inte bekräftats av mig. Iom detta har inget avtal gjorts.
vilket i sin tur gör det fullt juridiskt ok för mig att diskutera priset iom. att inget avtal/överenskommelse var 100% satt.

Sedan har vi kommentaren att "jag ska ha köpt din klocka" för att ett giltigt köp ska ha skett (rent rättsligt) ska både jag ha fått klockan, och du fått pengarna. Du har inte fått pengarna, jag har inte fått klockan. Dvs ja jag har inte fullgjort det (obefintliga) juridiska köp jag gjort, men det har inte du heller.

Slutligen vill jag säga att det finns inget krav från min sida att svara på dina meddelanden. Jag har haft en otroligt intensiv period och inte haft energin att engagera mig i detta. Tycker det är fel att lägga in en kommentar som inte ens håller sig till verkligheten.

Mvh,
KXII

Jag har stor respekt för Aurum, och jag hoppas våra oenigheter kan lämnas bakom oss.
Tycker inte man ska lägga ut personliga konversationer, men ska man det bör man plocka ut rätt del. Tex den delen där du accepterar mitt pris, då är affären klar. Jag behöver inte bekräfta din accept av mitt erbjudande vad jag vet. För den intresserade var detta precis efter jag åkte ifrån klockan första gången. Skriver två meddelande på två dagar när jag har den igen (samma vecka som accept) men inget svar. Svar får jag när jag åkt ifrån klockan igen. Ett svar som innehåller försök till prutning. Sedan hör jag inget mer fast jag skickar meddelande när jag har den igen. Då skriver jag referensen ovan.

Oavsett hur man tolkar detaljerna juridiskt så kom vi överens om pris och leverans men köparen vill uppenbarligen inte fullfölja köpet. Mao ingen jag kan rekommendera någon att göra affärer med. Så här mycket stök över en klocka som kostar 1500 kr känns lite oseriöst och därför använder jag tråden till dess syfte.
 

eastwood

Rolex
2-Faktor
Gjort ett byte på distans med @KXII. Bara gott att säga, var en oerhört trevlig affär med gott snack. Rekommenderas varmt!
 

mchamoun

Cartier
Sålde en jacka till KXII via lifestyle-tråden. Genomförde en smidig affär f2f. Snabb kommunikation och enkel att göra med. Definitivt en GG!
 

E.T

Omega
Träffade KXII i Stockholm över en kaffe för att sälja min Baltic. Supertrevlig kille och allt gick smidigt. Rekommenderar starkt, helt klart GG! :)
 

Bergsman

Cartier
2-Faktor
Köpte en Tissot av KXII på distans, varan annonserades som ”komplett set” men innehöll inget cert, dock så länkade han till tidigare KS annons på samma vara där det framgick att cert inte medföljde, denna äldre annons läste jag uppenbarligen inte så noga.

Varför den senare annonsen annonserades som ”komplett” kan jag inte svara på. Men för mig ingår cert vid fullt eller ”komplett” set.

Dialogen som föregick affären var mycket trevlig med snabba svar, själva klockan var i annonserat skick och var väl paketerad. Då priset var 3500kr och klockan var tänkt som gåva gjorde jag ingen större affär av certhistorien.

Framledes hade jag personligen endast gjort f2f affärer med honom.
 
Senast ändrad:

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Gjorde en bytesaffär med pengar emellan som gick mycket smidigt. Vi tog en kaffe och hade gött snack! Trevlig herre som jag gärna gör fler affärer med framöver. 110% GG.
 
Topp