• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läderarmband till Explorer 36mm

johan_w

Omega
Hej,

Köpte en 36mm Explorer till min fru för några år sedan. Den ligger mest i lådan då hon inte gillar stållänken.

Har någon satt läderarmband på sin Explorer? Svårt att hitta vad som passar och inte mycket bilder på nätet.. Förslag på lämpliga armband?

//Johan
 

Brogren

Cartier
Vintage skinn eller ett mocka från forumsponsorn Singular straps hade jag kört på. Dessa typ av band är klassiska på Explorer 1
353488-40d0cc2bcbc6427f9b418aba39bfcf6d.jpeg
 

johan_w

Omega
Tack för tipsen!

Har själv också tidigare tyckt den passar bäst på länk och därför haft svårt att se vad för alternativ man skulle ha :)

Det gråa vintage skinnet låter som en snygg kombo mot urtavlan! Skall kolla in Singular straps.
 

Guden

Cartier
Bjuder in mig lite här. Hittar ingen riktigt Explorer I-tråd..

Suget efter en Explorer I börjar bli för stort.. Nästan så att jag vill bli av med min nya speedy som köptes in för en vecka sedan för att sedan ersätta den med en Explorer. Känner dock att jag inte har fått nog av speedyn ännu, får se till spara lite extra hårt istället.

Det jag undrar är - Visst är den fin på alla möjliga band, men tycker ändå att den når sitt fulla potential på länk.
Då jag jobbar på kontor och sitter vid skrivbordet hela dagarna, är jag extremt rädd för deskdives. Bytte ex. ut länken på min speedy mot läder just för att undvika det.

Hur gör ni? Ska man helt enkelt ta av sig klockan varje gång man sitter och jobbar?
Känns så onödigt att få fula repor på spännet. Varje gång jag råkar slå in lite extra hårt i skrivbordet så vrids det om i magen.. Det kanske ändras med tiden, tvivlar på det dock. ;)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Bjuder in mig lite här. Hittar ingen riktigt Explorer I-tråd..

Suget efter en Explorer I börjar bli för stort.. Nästan så att jag vill bli av med min nya speedy som köptes in för en vecka sedan för att sedan ersätta den med en Explorer. Känner dock att jag inte har fått nog av speedyn ännu, får se till spara lite extra hårt istället.

Det jag undrar är - Visst är den fin på alla möjliga band, men tycker ändå att den når sitt fulla potential på länk.
Då jag jobbar på kontor och sitter vid skrivbordet hela dagarna, är jag extremt rädd för deskdives. Bytte ex. ut länken på min speedy mot läder just för att undvika det.

Hur gör ni? Ska man helt enkelt ta av sig klockan varje gång man sitter och jobbar?
Känns så onödigt att få fula repor på spännet. Varje gång jag råkar slå in lite extra hårt i skrivbordet så vrids det om i magen.. Det kanske ändras med tiden, tvivlar på det dock. ;)
Det finns ett skäl till att klockor kommer på länk. För att tåla stryk ;) och tåla att poleras upp när det blivit för mycket :)
 

Guden

Cartier
Det finns ett skäl till att klockor kommer på länk. För att tåla stryk ;) och tåla att poleras upp när det blivit för mycket :)
Jodå visst, med risk att låta spydig så kommer jag förmodligen inte heller att åka till månen (inom snar tid) fastän Speedyn ska tåla det. :)

Kan tänka mig att det är samma sak som med nyinköpta mobiler.
Jag köper med 3 olika skal, byter skärmskydd varje månad de första 3 månaderna - Efter det så släpper jag det hela och kör iPhone naken samt slänger ned den på bordet utan att få ångest efteråt.

Telefonen byter jag dock ut vartannat år och kostar mindre än hälften av vad klockan gör. :oops:

Edit: Njaa, jag kanske drog parallellen med månen lite för långt där.
 

KMS

Rolex
Bjuder in mig lite här. Hittar ingen riktigt Explorer I-tråd..

Suget efter en Explorer I börjar bli för stort.. Nästan så att jag vill bli av med min nya speedy som köptes in för en vecka sedan för att sedan ersätta den med en Explorer. Känner dock att jag inte har fått nog av speedyn ännu, får se till spara lite extra hårt istället.

Det jag undrar är - Visst är den fin på alla möjliga band, men tycker ändå att den når sitt fulla potential på länk.
Då jag jobbar på kontor och sitter vid skrivbordet hela dagarna, är jag extremt rädd för deskdives. Bytte ex. ut länken på min speedy mot läder just för att undvika det.

Hur gör ni? Ska man helt enkelt ta av sig klockan varje gång man sitter och jobbar?
Känns så onödigt att få fula repor på spännet. Varje gång jag råkar slå in lite extra hårt i skrivbordet så vrids det om i magen.. Det kanske ändras med tiden, tvivlar på det dock. ;)

Klarar den tur&retur till månen, löser den nog ditt skrivbord!:)
8a6708d2653c86073d6642d2b28f66bb.jpg


Omega+Speedmaster+pre+moon+landing+advertising+2.jpg
 
Topp