• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lämplig boetthållare

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag letar efter en boetthållare men tycker det är svårt att hitta.. Antingen så är det Bergeon som kostar massa pengar eller så är det något suspekt från eBay för ett par tior. Var hittar jag en bra, prisvärd hållare som inte är Bergeon?

Är tex denna bra?
 

hankok

Omega
Jag har exakt den som du har länkat. Funkar bra för mindre klockor typ SKX013 storlek. Men större klockor som SKX009 klarar den inte att hålla. Så vet inte exakt vad de menar när de skriver 45mm. Men annars är kvaliten helt okej tycker jag :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har exakt den som du har länkat. Funkar bra för mindre klockor typ SKX013 storlek. Men större klockor som SKX009 klarar den inte att hålla. Så vet inte exakt vad de menar när de skriver 45mm. Men annars är kvaliten helt okej tycker jag :)
Ok, bra att veta. Vad använder du för de större klockorna?
 

hankok

Omega
Använder egentligen aldrig boetthållaren! Var en sånn pryl jag bara la i kundvagnen när jag började pyssla med klockor , och endast använt ett fåtal gånger sedan dess!
 
Topp