• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Läste om en liten anekdot på text-tv alldeles nyss!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
En förskoleklass i Sunne hade en utedag, och tillbringade den med att göra en utflykt till skogen!

Där hittade dom en burk med ihoprullade norska sedlar till ett värde på omkring 40K svenska kronor!

Till saken hör att dom följde kostens alla regler med att lämna i pengarna till polisen. Men eftersom ingen ägare gett sig till känna får kidsen behålla pengarna!

Nu till varför jag skapar en tråd om detta! Jo, om det var du som hade hittat burken, gjort som kidsen och sedan fått tillbaka burken/pengarna.

Vi säger att du måste bränna pengarna på klockor/klocka! Du får köpa hur många klockor så länge du inte bränner mer än dom 40k från fyndet!

D42E609A-E193-414C-9542-000068073EB6.jpeg

Jag kom på några klockor som jag skulle kunna tänka mig som faller inom ramen för summan man fick tillbaka!

Skulle kunna tänka mig dessa Breitlings, dessa två skulle kunna inhandlad via C24.

Breitling Thunderbirds.
491AF03A-E15D-48BA-9974-F3E708D0F8D3.jpeg

Breitling Frecce Tricolori.
30DFFB9F-D1A3-4648-9443-077114C1D324.jpeg

Även en Heuer Monaco cal: 11 får jag för dom pengarna.

8A23C563-8BAE-4394-8677-C6237F1D18EA.png

Sist men inte minst så faller nog en halvtaskig Rolex 14270 med luggholes innanför ramen för dom 40K, givetvis utan några tillbehör säkert.

458F32AA-BDF9-40FA-BBFB-5FDE6B820C54.jpeg

Så vad skulle ni andra köpa?!

haha läser text-tv, imponerande. Kommer ihåg att man hade vissa sidor i minnet som barn, typ tv tablå och sporten. Undra om nått kan ha varit 601 och 314.

Till topic hade det blivit en speedmaster moonwatch och eftersom jag prutade på priset så köper också en vintage certina och ett par läderband.

haha läser text-tv, imponerande. Kommer ihåg att man hade vissa sidor i minnet som barn, typ tv tablå och sporten. Undra om nått kan ha varit 601 och 314.

Till topic hade det blivit en speedmaster moonwatch och eftersom jag prutade på priset så köper också en vintage certina och ett par läderband.
377 besöktes ofta. Dock glömt av vad det ledde en till :D Tror det var Premier league eller Elitserien...Rolig historia med trevligt slut för övrigt:)

Senast ändrad:
Oxå Heuer Autavia, och jag glömmer aldrig text tv när den kom , wow, kunde kolla sport resultat närsomhelst, har för mig sid 377:)

Måste väl vara något jag inte redan har... en bättre beg Breitling, oklart vilken + en CWC-dykare quartz torde det kunna räcka till.

Tudor sub eller Autavia eller annan kul chrono med pandatavla... kanske kan klämma in en skabbig Tudor utan länk och en Vantage i priset:)

Skulle också varit sugen på en Monaco Cal.11 alternativt dessa två, Breitling Aerospace Evo (blå tavla på blått Pro Diver III) och en CW C1 Grand Malvern Moonphase (blå tavla även där)

Text-TV, helt underbart:). Trodde faktiskt att den var utdöd sedan länge.
Zenith El Primero skulle det nog bli eller den nya Autavia. Eller en Cartier Santos 100 eller Drive. Breitling Navitimer kanske. Finns så många klockor på önskelistan...

Lustigt sammanträffande. Jag hade exakt den summan i en burk efter en resa till Oslo, men måste ha tappat den någonstans. Då vet jag vad som hände med pengarna. ;)

Speedmaster skulle vara mitt val.

F78A39AC-12A5-47A1-BCFB-A1ED5BAFC5C3.jpeg

Hmmm .....text-tv .... är nog det jag reagerar på:D

Hade inte köpt klocka för hittepengar. Hade skänkt till BCF

En Speedy pro eller en GS med vit (ljus) tavla. Tur att jag inte står inför valet just nu för jag har oerhört svårt att välja mellan dessa :)

Någonting i den här stilen. För övrigt äger text TV, 377-, målservice
343, allsvenskan
358, elitserien
Dock går det bra med webversionen till nöds.
IMG_2514.PNG

Tillbaka
Topp