• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Låt någon gravera din klocka!

WTF?!

IMG_5838.PNG

Den där skulle passa perfekt till min graverade Uzi i guld.
 

Ola G

Cartier
Hantverket är fantastiskt, tyvärr blir det oftast för mycket
Har funderat både en och två gånger på att gravera ngn av mina Reversos men ännu har jag inte vågat
Med vänlig hälsning
Ola G
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
När jag och frugan gifte oss tog hennes syssling O (formgivare) fram ett monogram som jag håller väldigt kärt. För närvarande har jag det graverat på manchettknapparna jag fick i morgongåva. När jag fyller jämt och klipper den där Reverson jag är småsugen på kommer monogrammet graveras in bak på den.
Utöver det finns det ju ett visst värde i att gravera personnummer/motsvarande på boettlocket om man har en bekräftad keeper på handleden. Likt tatuerade personnummer kan det hjälpa till vid identifiering om det värsta skulle hände i något slags mass-skadeutfall (tänk: Tsunamin).

När det sedan gäller "synlig" gravyr....Tja, det är väl som många belyst lite samma grej som synliga tatueringar. Jag fattar inte grejen men jag förstår att det är många som tycker det är svinfräscht. Struntar man i värdeminskningen (och de flesta non-WIS köper ju mest "keepers") och man tycker det är snyggt tycker jag man ska blåsa på med customiseringen! Klart ballare med en Narcocorrido*-graverad AP än ytterligare en Koi-fisk på underarmen liksom.

*- Narcocorrido
 

TCB

Cartier
Återigen, häftigt och ett enastående hantverk men oj vad nischat det blir med gravyr. Det är förmodligen praktiskt taget omöjligt att hitta en köpare på den sedan. Detta kan endast göras på keepers.
 
Topp