Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
3km uppvärmning, 4*2km "fort" med 1km joggvila, nertog. Tolkar jag passet rätt?Norska på bandet
![]()
3km upp3km uppvärmning, 3*2km "fort" med 1km joggvila, nertog. Tolkar jag passet rätt?
Nice, det ska provas.3km upp
4x4’ med 3’ joggvila
1km ner
Allt med lite glädje-mätare dvs klocka som ville få mig på bra humör
Verkliga farten på 4’ var 4:00/km så det ser ut som lite längre distans än vad det var då klockan sa 3:35 tempo
Mycket bra!Nice, det ska provas.
Blev 30*45/15 för mig senast på bandet.
![]()
3km upp
4x4’ med 3’ joggvila
1km ner
Allt med lite glädje-mätare dvs klocka som ville få mig på bra humör
Verkliga farten på 4’ var 4:00/km så det ser ut som lite längre distans än vad det var då klockan sa 3:35 tempo
Snyggt.Det blev en variant på ditt pass idag.![]()
Lite kortare uppvärmning. La till en intervall.
Skön känsla, men jobbigt att inte få ståvila.S
Snyggt.
Hur var känslan?
Hur mycket tid fick du in i z3/4?
Du kan 100% det där bättre än jag men jag tycker det ser bra ut. Du kommer ner igen i z2 innan varje intervall för att sedan gå upp i z3 med lite smak av 4’an..Skön känsla, men jobbigt att inte få ståvila.
Kanske att jag körde intervallerna lite långsamt om det ska motsvara typ 10k-fart. Borde kanske drivit pulsen 5-10 slag till?
Farten på löpbandet var 16.5 på intervallerna och 12.0 på övrig löpning.
![]()
Jag ska springa.Några fler som springer Lidingöloppet på lördag?
Har ni då några mål?
Jag siktar på pers, under 2.13............
Pers är alltid ett bra mål att ha! Ser ut som det kommer vara grymma förutsättningar för att springa fort i alla fall (nästan på gränsen till varmt på eftermiddagen).Några fler som springer Lidingöloppet på lördag?
Har ni då några mål?
Jag siktar på pers, under 2.13............
Snyggt, du lär prestera där.Pers är alltid ett bra mål att ha! Ser ut som det kommer vara grymma förutsättningar för att springa fort i alla fall (nästan på gränsen till varmt på eftermiddagen).
Jag kommer att köra 15. Har varit en strulig sommar där jag förvisso har kunnat träna helt ok, men kroppen inte riktigt har betett sig som den ska. Förra veckan började det dock kännas som det borde göra igen så jag är försiktigt positiv. Fokus har varit på kortare sträckor så LL låg inte i planen, men tänkte att jag passar på att köra då det är ett kul lopp och en möjlighet att tävla utan några större förväntningar. Så målet blir att njuta av loppet och göra en så bra prestation som möjligt så får vi väl se vad det ger för resultat![]()
Lycka till!Lite minnesanteckningar inför dagens långpass.
![]()
Vad borde du ha legat i tycker du?Fy fan vad tufft Lidingöloppet är. Glömmer av hur jobbiga backarna är varje år….
Nöjd med 2:13:15 dock!
Pulsbandet måste fått fnatt. Låg i zon 4 50% och zon 5 i 50% av loppet.
Förra helgen gjorde jag 1:25 på halvmaran, förvisso platt men då låg jag ändå i zon 2 och 3 förutom sista km. Så hade nog väntat mig mer tid i zon 3.Vad borde du ha legat i tycker du?
Jävlar. Snyggt!!Jag hade en sjukt fin dag, alla stjärnor stod rätt (och bra träning inför), behövde inte gräva någon gång under loppet
och kapade mitt pers med mer än 5min. Rullade in under 2.09. Nu kan jag cementera mitt PB där.
Exakt samma känsla. Kändes inte som jag låg i dom zonerna alls.Min puls. Men kände aldrig att det gick på rött.
![]()
Beroende på vilka pulszoner man använder sig av men gissar zon 5 är din högsta zon? Jag är ingen jätteduktig löpare så kanske inte är helt talande men min snittpuls på Lidingöloppet var 89% av max så typ precis gränsen mellan zon 4 och zon 5, tror inte det är jätteovanligt att man ligger där om man tar ut sig?Förra helgen gjorde jag 1:25 på halvmaran, förvisso platt men då låg jag ändå i zon 2 och 3 förutom sista km. Så hade nog väntat mig mer tid i zon 3.
om du ligger i zon två stora delar av loppet är det knappast ett race för dig på den tiden, eller? Då myser du bara runtFörra helgen gjorde jag 1:25 på halvmaran, förvisso platt men då låg jag ändå i zon 2 och 3 förutom sista km. Så hade nog väntat mig mer tid i zon 3.
Första 16 på det loppet va typ det. Sista 5 ökade jag lite och sista km riktigt mycket men, pulsen hängde med men inte på samma sätt som idag då den typ började på 170. Men det e ju lite annan profil på banan idag.om du ligger i zon två stora delar av loppet är det knappast ett race för dig på den tiden, eller? Då myser du bara runt
Absolut. Ibland hamnar jag enligt klockan i zon 6 men tror mer det är en COROS-grej?Beroende på vilka pulszoner man använder sig av men gissar zon 5 är din högsta zon? Jag är ingen jätteduktig löpare så kanske inte är helt talande men min snittpuls på Lidingöloppet var 89% av max så typ precis gränsen mellan zon 4 och zon 5, tror inte det är jätteovanligt att man ligger där om man tar ut sig?
Backarna gör ju att pulsen är betydligt ojämnare än om man springer platt, där kan man i princip hitta en pace och "hålla sig" i samma fart på samma puls väldigt länge innan den sticker iväg när energidepåerna börjar ta slut.
På lidingöloppet finns det inget hålla sig i en pace, det är konstant uppför eller nedför så man hittar inget "bekvämt" tempo.