• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lördagens mest fantastiska klocköppning!

Mattan

Panerai
Snygg! Köpte min mycket pga historien bakom som första automatiska kronografen in rymden.
Vad jag vet är allt original på min men skulle nog behöva en uppfräschning av urtavlan.

Fin länk, är den original? trodde min var det men den ser annorlunda ut. Eller kom den kanske med flera olika länkar? någon som vet?

min:
IMG_0443_zps6aed53c1.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Snygg! Köpte min mycket pga historien bakom som första automatiska kronografen in rymden.
Vad jag vet är allt original på min men skulle nog behöva en uppfräschning av urtavlan.

Fin länk, är den original? trodde min var det men den ser annorlunda ut. Eller kom den kanske med flera olika länkar? någon som vet?

min:
IMG_0443_zps6aed53c1.jpg

Fin din, vet inte om den är original för klockan men det kommer säkert en förståsigpåare..
 

plattfot

Rolex
Tack! Fråga bara, länken sitter klockrent. Säker på att inte korrekt?


Klippt och klistrat från nätet/länken som Molle hänvisade till:


Bracelets
The 6139-600x series of watches had three different styles of bracelets. The straight oyster, the tapered oyster, or the stelux president style. From what I can gather the straight oyster was used from 1969 up until about 1975 at which time they redesigned it to taper out where it meets the lugs of the watch case. The tapered oyster bracelet was used from 1975 until the end of production. I don't have any dates concerning the stelux president style bracelet.

Straight and tapered oyster side by side.



........
Authored by Swedefreak
Not to roil the waters as this is anexcellent post for the most part, but a couple of points---

The bracelet referred to as an "oyster" is not. It is an "H" pattern link which is quite different, made by Stelux (as were all Seiko bracelets) and used by Seiko on at least a couple dozen models in the 1970s. Some of the other versions have somewhat shorter "H" links and will not interchange.

As an aside, Stelux made this bracelet in identical dimensions and proportions for several other watch manufactures.

Also, Stelux made three distinct versions of the "H". The one for non-Western Hemisphere sale was a bit more robust, had a different buckle pattern and buckle cap. These were signed by Stelux on one folding member of the buckle. The "H" link more familiar to we in North and South America is a bit thinner and the buckle fold is not signed, only the cap. On post-1974 6139s this one sprouted the flared ends.

The other bracelet is neither a "president" nor a "fishbone" but something between. Also for non Western sales, this is found on many 6139-600Xs that came back with our military personnel who served in the Far East, and is signed by Stelux on the fold.



Här är ett "aftermarket" som har spåren i mitten:
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-SEIKO...355?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4176269d43
 
Topp