• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lackar på ebay.

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nu är jag förbannad på Ebay. Försöker buda på en klocka från USA men detta kommer upp:

We are sorry but the item you selected may not be purchased due to Seller shipping restrictions, country specific import/export or other relevant restrictions.
{e46077-779732x}


Säljaren skickar till Sverige så det är inte där problemet ligger. Jag kontaktar ebay och får till svar att säljaren skickar till Sverige men att felet ligger i att Sverige troligen inte får importera begagnade varor från USA och därför ligger ett filter på Sverige. Han rekommenderar mig att leta efter någon liknande vara som är ny och inte begagnad. Jag häpnar. Får vi inte köpa begagnade varor, vad är det för skitsnack? Jag har köpt massor av begagnade varor från USA och hela världen. Det är inte frågan om vapen eller mediciner här som det finns restriktioner för.

Jag har skickat tillbaka att detta verkligen inte stämmer med en länk till Tullverket där de kan kolla upp detta om de vill.

Någon annan som har varit med om något liknande?

 

MariaE

Panerai
287e23e390ed6963a446b314b60df18a.jpg

Jag kunde inte hejda mig... :rolleyes:
 

paradis

Audemars
JensBP , är säljaren privat eller företag ? Om han är privat, betala honom genom PayPal ock som han säger , så skickar han klockan. Eller ? Det måste gå att få hem klockan.
 

PCB

Audemars
köpte en begagnad klocka på en pantbank i usa för någon månad sedan,,inga probs, gick via global shipping program
 

aldraren

Omega
Nu är jag förbannad på Ebay. Försöker buda på en klocka från USA men detta kommer upp:

We are sorry but the item you selected may not be purchased due to Seller shipping restrictions, country specific import/export or other relevant restrictions.
{e46077-779732x}


Säljaren skickar till Sverige så det är inte där problemet ligger. Jag kontaktar ebay och får till svar att säljaren skickar till Sverige men att felet ligger i att Sverige troligen inte får importera begagnade varor från USA och därför ligger ett filter på Sverige. Han rekommenderar mig att leta efter någon liknande vara som är ny och inte begagnad. Jag häpnar. Får vi inte köpa begagnade varor, vad är det för skitsnack? Jag har köpt massor av begagnade varor från USA och hela världen. Det är inte frågan om vapen eller mediciner här som det finns restriktioner för.

Jag har skickat tillbaka att detta verkligen inte stämmer med en länk till Tullverket där de kan kolla upp detta om de vill.

Någon annan som har varit med om något liknande?
Har hänt mig också när jag skulle köpa länk till min SKX007. Säljaren skyllde på Ebay och Ebay skyllde på säljaren.
Jag tröttnade och beställde från Strapcode istället :mad:
Bra tips @Scaramanga , ska testa det nästa gång!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Har hänt mig också när jag skulle köpa länk till min SKX007. Säljaren skyllde på Ebay och Ebay skyllde på säljaren.
Jag tröttnade och beställde från Strapcode istället :mad:
Bra tips @Scaramanga , ska testa det nästa gång!
I det här läget skyller Ebay på svensk lagstiftning som de säger de måste följa. Vilka idioter. I början sa de att det var för att den var begagnad och man inte får köpa in begagnade varor till Sverige. Sen ändrade de sig och sa att det inte var så, utan att vissa produkter är restricted och jag ska ringa vårt tullverk och fråga. Vad skulle det hjälpa om jag ringde tullen? Tullverket skulle bara garva och säga att man får köpa klockor utomlands såklart. Jag har försökt förklara för dem att klockor går alldeles utmärkt att köpa från USA till Sverige och strider absolut inte mot någon lag, och att jag gjort så massor av gånger även via Ebay, men de vägrar ge sig trots massor av mail fram och tillbaka, alla skyller på Sveriges lagar. Nya personer varje mailsvar. Vansinne faktiskt. Jag ger upp skiten. Det är väl någon kundtjänst i Indien som vanligt... :rage:
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Har varit med om liknande. Nån jäkla inställning som säljaren gjort, utan vetskap.

Jag reggade en alternativ US adress, ropade hem dinkan, bytte tillbaka till svenska adressen och saken var biff :)
Bra idé, men jag orkar inte längre. Mailandet med massor av totalt hjärndöda (faktiskt) kundtjänstpersoner som hittar på massor av saker om svensk lag har gjort mig matt.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
JensBP , är säljaren privat eller företag ? Om han är privat, betala honom genom PayPal ock som han säger , så skickar han klockan. Eller ? Det måste gå att få hem klockan.
Det är företag och auktion så jag kan inte bara köpa klockan, utan ville bara var med och bjuda och försöka. Men icke sa nicke. Kanske lika bra då det ändå kommer bli för dyrt i slutändan med momsen..
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det som stör mig mest är faktiskt inte att inte få bjuda, det är egentligen skitsamma. Det som stör mig är att det sitter massor av människor som på blodigaste allvar påstår att man inte får importera en klocka till Sverige enligt vår lagstiftning.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hade liknande/samma problem när jag försökte köpa en sprillans terrorcasio på Amazon
 

Weberg

Audemars
Det är bara att ge upp. Finns inget du kan göra. Förr kunde man logga in på t.ex. tyska Ebay eller ändra land i settings, men de har tagit bort allt sånt. Jag har provat allt: ringt, mejlat, fått "svar" av Ebay som i 50% av fallen är generiska robotsvar. Detta är en del av nya Ebay, precis som med deras Global shipping program, som är hatat av ungefär EN BILJARD människor runtom i världen.
 
Topp