• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Laga länk?

tobtok

Basic
Har seiko länk som är sönder, och är lite osäker hur man ska laga den och om det ens går. Se bilder nedan, alla tankar uppskattas:
IMG_6835.jpeg

IMG_6834.JPG

Alternativ: Kan du fjerne den ødelagte lenkebiten med brutt pinne, og heller legge til et ledd nede ved clasp som er ment å ta ut/legge til?

Har seiko länk som är sönder, och är lite osäker hur man ska laga den och om det ens går. Se bilder nedan, alla tankar uppskattas:
IMG_6835.jpeg

IMG_6834.JPG
Precis en sån där reparation såg jag just på Tuben. Men då på en AP.

Reparatören borrade ur stiftet, svetsade skador på länkbiten, måttade in ett nytt stift, tryckte i det, svetsade igen hålet som syntes och slipade sen slutligen bort svetsen. Såg ut som nytt. Men är jobbet värt det på en Seiko? Tveksamt va?

Precis en sån där reparation såg jag just på Tuben. Men då på en AP.

Reparatören borrade ur stiftet, svetsade skador på länkbiten, måttade in ett nytt stift, tryckte i det, svetsade igen hålet som syntes och slipade sen slutligen bort svetsen. Såg ut som nytt. Men är jobbet värt det på en Seiko? Tveksamt va?
Tack för svar! Ja, det är nog något sådant jag tänker mig. Lär ju kanske inte bli så farligt dyrt hos en mindre urmakare tänker jag? Länken är ganska värdefull (2-3k) då den är lite speciell och parad med en One-Eye Panda.

Tack för svar! Ja, det är nog något sådant jag tänker mig. Lär ju kanske inte bli så farligt dyrt hos en mindre urmakare tänker jag? Länken är ganska värdefull (2-3k) då den är lite speciell och parad med en One-Eye Panda.
Tja, en fråga är väl gratis. Kolla och svara här, det kan ju vara intressant för en framtida referens.

Tillbaka
Topp