• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Laga Swiss Army

Larzone

Omega
Hej!
Har en lite halvt ovanlig Swiss Army.
Den behöver ju lite kärlek och undrar om det är lönt att fixa den? Sekundvisare och timvisare har lossnat.
Någon i Örebrotrakten som vill fixa den eller ska jag lämna in den?
IMG_20200330_200304.jpg
 
Hade samma problem på en av mina kronografer. Precis samma visare hade ramlat av efter en sväng i marken då bandet gick av. Lämnade in den till uris för ca 200-300kr. Väl värt pengarna.
#SupportYourLocalUris :D
 

Exxet

Rolex
Hej!
Har en lite halvt ovanlig Swiss Army.
Den behöver ju lite kärlek och undrar om det är lönt att fixa den? Sekundvisare och timvisare har lossnat.
Någon i Örebrotrakten som vill fixa den eller ska jag lämna in den?
IMG_20200330_200304.jpg
Tycker det ser lite skumt ut i hålet för subvisaren, borde inte det sticka upp en axel lite grann där ?
 

Exxet

Rolex
Jo. Det känns som om tavlan flyttat sig något. Jag lämnar in den och får ett kostnadsförslag.
Ingen klocka jag använder men kul om den fungerar.
Skulle nog gissa på att dom säger att det bara är att byta urverk, om dom tar emot den, beror nog lite var du lämnar in den nånstans, för det är väl ett quartz, om så är det nog ett ett Eta-verk i den.
 

Larzone

Omega
Skulle nog gissa på att dom säger att det bara är att byta urverk, om dom tar emot den, beror nog lite var du lämnar in den nånstans, för det är väl ett quartz, om så är det nog ett ett Eta-verk i den.
Quartz ja men ett Harley Ronda Cal. 726 som nog är svåra att hitta nu.
Inte hela världen om den inte funkar.
 
Topp