• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Laga trasigt bandstift?

Stein

Cartier
Hej,
Skulle ta loss bandet för att rengöra min klocka. Då flög det ena stiftet iväg. Ena delen satt kvar i bandet men fjädern och den ena sidan sköts iväg. Försökte trycka ihop det men lyckas inte. Ska det gå eller är det bara att skaffa ett nytt?
20190417_102934.jpg
 

rogart-63

Patek
Hej,
Skulle ta loss bandet för att rengöra min klocka. Då flög det ena stiftet iväg. Ena delen satt kvar i bandet men fjädern och den ena sidan sköts iväg. Försökte trycka ihop det men lyckas inte. Ska det gå eller är det bara att skaffa ett nytt?
20190417_102934.jpg
Kasta å sätt dit ett nytt eller 2 . Vågar du lita på ett trasigt stift . Det är förbrukningsvaror Vad är det för storlek . Har säkert som jag kan lägga på lådan .
 

Stein

Cartier
Kasta å sätt dit ett nytt eller 2 . Vågar du lita på ett trasigt stift . Det är förbrukningsvaror Vad är det för storlek . Har säkert som jag kan lägga på lådan .
Tack för erbjudande och snabbt svar.
Som jag misstänkte då :) Jag knallar iväg till handlaren jag köpte av och skaffar ett nytt original. Tror ni det går under garanti? Klockan är 3 månader gammal och köpt från AD.
 

feffe79

Cartier
Tack för erbjudande och snabbt svar.
Som jag misstänkte då :) Jag knallar iväg till handlaren jag köpte av och skaffar ett nytt original. Tror ni det går under garanti? Klockan är 3 månader gammal och köpt från AD.
På den korta tiden borde det gå på garanti kan jag tycka. Kan knappast klassas som förbrukningsvara då det är en vital del.
 
Topp