• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lagning - gammal Omega

Ritam

Basic
2-Faktor
Hej !

Vet inte om axeln har gått av för den sitter inte fast längre. Jag kan dra upp klockan men axeln sitter löst. Har pratat med Omega återförsäljare och de säger att man borde skicka den till Omega, men då innebär det att de kommer utföra service på den. Jag hade den inne på service för 4 år sedan så jag skulle helst vilja undvika den kostnaden igen. Någon som har haft liknande problem och fått det åtgärdat ?
20170129_140414.jpg
20160624_140543.jpg

Skulle rekommendera att fiska i hemslöjdsdelen av forumet. Där finns det många som har genomfört såväl enklare som djupare ingrepp i sina, och andras, ur.

Låter nästan som skruven som håller kronaxeln i verket har flyttat (vridit) på sig, krävs inte jättemycket för att den ska släppa förbi axeln.
Alternativt om axeln/skruven börjar bli sliten?

Har pratat med 2 Omega återförsäljare, båda rekommenderar att skicka den till Omega vilket innebär att det blir en service också.

Får du in kronaxeln hela vägen men den sitter inte fast, eller tar det stopp innan den är hela vägen in?

Jag får in kronaxeln hela vägen och kan dra upp klockan.
Om du inte får bättre svar av någon annan så skulle jag tyvärr säga att du måste lämna in den till en urmakare. Kan vara en sliten axel, pushern som inte fjädrar tillbaka eller något fel i keyless works (vad heter det på svenska?).

Har haft samma problem med en Omega cal 491 som är ganska så likt ditt verk. Kan kolla på det om du vill. Jag bor i Uppsala.

Tillbaka
Topp