• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Lanco Barracuda - EPSA Super Compressor - 9k / bytes?

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Pris
9000kr
Returpolicy
Inom 24h från mottagande. Frakten betalas av köparen och klockan ska vara i samma skick som när den såldes.
Bilder Skickat
  1. Ja
Stenhård compressor-dykare från 60-talet utrustad med dubbla, Lanco-märkta originalkronor och in-house automatverk. En ovanlig klocka som inte dyker upp alltför ofta, och sällan i sånt här gott skick, i min mening. Med det sagt är inte klockan perfekt (det hade ju nästan varit tråkigt). Klockan mäter ca 36mm och har 18,5mm mellan bandhornen, lätt avrundat.

Tavlan är blanksvart med diskret sunbrust effekt. Tavlan har på något vis fått en repa av vad jag tror, timvisaren, vilken syns i specifik vinkel och ljus. Det finns även en liten dammpartikel på tavlan. Index är i tritium och så även visare. Finns tryck kvar men försvinner snabbt. Baklocket säger garanterad vattentäthet till 20ATM men det skulle inte jag välja att lita på. Glaset är aningen repigt och låter köpare välja att polera det eller ej.

Boetten är överlag i bra skick med spår av användning. Det finns ett par dings på bandhornen och repor på boettlocket. Vridringen fungerar som den ska och är s.k bi-directional.

Klockan säljs med okänd servicehistorik och har fungerat bra i min ägo. Fortar sig en aning. Uppdraget i kronan kan stundtals upplevas som trögt.

Begär 9000 + valfri frakt. Säljes head-only. Notera att om du som köpare utsätter klockan för något som skulle ändra dess skick och/eller funktion gäller ej retur inom 24h.

Referenstråd: https://klocksnack.se/threads/north.58563/

IMG_4558.jpeg
IMG_4567.jpeg
IMG_4568.jpeg
IMG_2754.JPG
IMG_4561.jpg
83A8DD14-3F9C-4A55-A202-F9D6CB98264C.jpeg
21F4E170-D723-4940-AB60-D5A86A86B194.jpeg
IMG_2736.JPG
IMG_2647 2.JPG
IMG_2698.JPG
 
Senast ändrad:
Topp