• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Laventure, förtjänar egen tråd!

UncleBear

Silver
Går sällan igång på nya märken men efter att läst om Laventure får jag respekt och köplust.

Bilder har jag även postat i tråden om micromärken men tycker den är värd en egen tråd. Tycker admin annat så plocka bort...

Kan ärligt tänka mig vilken som helst nedan.
För husfridens skull är det bra om ärliga synpunkter framförs om klockorna innan det blir köp.

Bilder först, därefter tråd till firman.

11D7EBC9-B9D1-4568-B46C-733113F8AC36.jpeg

36769009-15D2-47BF-ADA5-DDB070260A54.jpeg

70A1A3B2-AC0B-4150-92C9-D172EBE9F7F1.jpeg

DC2E4E95-83C6-4780-8C68-6B40FB2674D4.jpeg

0D84AC91-3BDB-4FA6-B9FB-1F2259AC9B74.jpeg

6609F1B3-27F8-4718-8402-55AC6724E2EA.jpeg

Länk till firman är här:
https://www.laventure.swiss/en/the-...collection/laventure-sous-marine-bronze-black

Priset är ju ett jävla skämt!
Tacksam för din input men...
Just för tillfället är jag inte enig med dig om att ”priset är ett jävla skämt”.

Tycker klockan är grym och ser gärna mer konstruktivt än bara pris.

Lockas av historien bakom honom som skapat märket och att de även är duktiga på att marknadsföra sig.

Trevlig kväll

Tveksam till priset jag också. Man får ju en Black Bay för den prislappen. Också tveksam till bandhornen. Vanliga band lär inte se så bra ut och att då vara låst till band från ett litet märke känns inte helt stabilt. (alt custom band.)

Skiljer väl inte så mycket på verket mellan Tudor och denna. Lite mer unik än alla utsvävningar på Black Bay...

Se där ja, ibland tycker man olika.
Vad är din ref för en ok klocka utseendemässigt?

Finns många snygga klockor. Men de där saknade allt. Fann inget som lockade alls. Sjukligt ful färg på visare/lumen. Ser snuskigt billiga ut över lag :)

Borde inte kosta mer än 2-5k om dem ska ha en chans på marknaden, då det finns många micromärken som levererar snygga och kvalitativa klockor däromkring. Min utsago.

Tacksam för din input men...
Just för tillfället är jag inte enig med dig om att ”priset är ett jävla skämt”.

Tycker klockan är grym och ser gärna mer konstruktivt än bara pris.

Lockas av historien bakom honom som skapat märket och att de även är duktiga på att marknadsföra sig.

Trevlig kväll
Priset gör den helt ointressant för mig vad det gäller historian bakom har jag ingen aning men uppdaterade historier är inget nytt direkt.

Ser ut som att en Hublot och Helson fått ett barn.. finns så mycket roligare klockor att få för den pengen enligt mig. Men jag tyckte om tavlornas struktur!

Här är deras generation 1

Självklart får ni tycka vad ni vill. Uppskattar feedbacken. Dock om det är ekonomiskt självmord, @Widowmaker, måste väl i så fall bero på förhållande till ekonomin?

Alla klockor köps inte som enbart investeringar, eller....

De hade en annan modell för ett par år sedan som också var snygg. Påminde (glasringen) lite om Nautilus. Gillar den. Men som påpekats ovan, man bör vara väldigt säker på att man vill behålla den, för andrahandsvärdet är nog rena mardrömmen. Tyvärr.

Här är deras generation 1

Självklart får ni tycka vad ni vill. Uppskattar feedbacken. Dock om det är ekonomiskt självmord, @Widowmaker, måste väl i så fall bero på förhållande till ekonomin?

Alla klockor köps inte som enbart investeringar, eller....
På det här forumet är investeringen viktigare än klockan hos alldeles för många! Kunde hetat Spekulations-snack istället, när det bara handlar om Rolex för värdeökningen... :)
Med det sagt så hade jag aldrig köpt en Laventure till nypris! :D Är extremt skeptisk till Kickstarter-projekt med en välskriven "story". Men Laventure verkar ju ha levererat schyssta ur, och limited är en schysst idé...

Jag gillar dem! Speciellt stål. Älskar färgerna.
Men det är alltid känslan på handleden som avgör för mig.
Priset känns högt, men får mig ändå att bli nyfiken på varför det är högt.
Kanske är det helt galet bra finish? Kanske är det bara att dem vill lägga sig i det segmentet av klockor och konkurrera.

Vilket fall. Skulle vara kool att testa den.

Jag gillar dem! Speciellt stål. Älskar färgerna.
Men det är alltid känslan på handleden som avgör för mig.
Priset känns högt, men får mig ändå att bli nyfiken på varför det är högt.
Kanske är det helt galet bra finish? Kanske är det bara att dem vill lägga sig i det segmentet av klockor och konkurrera.

Vilket fall. Skulle vara kool att testa den.
Håller helt med om vad du säger. Sen verkar den vara 90%(?) swiss made, så jag antar att den biten drar upp priset ganska rejält.

Tillbaka
Topp