• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

LeCoultre på Tratten

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
http://www.tradera.com/jaeger-lecou...lus-bumper-automatic-auktion_190114_184277160

Citeras från beskrivning:
På Nymans Ur på bibliotektsgatan i Stockholm tar dom ca 22000:- för en fullservice.

Kan detta stämma?

167236204_08b6e5bf-6780-4f24-bc71-4a046e8eca56.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det lät väldigt dyrt. Jag gjorde en större genomgång av min Memovox hos Rob. Inkl flera delar som byttes kostade det knappt 7000kr. Iofs var detta 2004.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
memovox är otroligt jävla bökiga att renovera. om den är i dåligt skick kan det kosta upp mot det dubbla mot vad Criss Cross fick betala. Har en bekant som äger en fin gammal memovox (däremot originalet och inte usa-kopian som i detta fall) som för några år sedan behövde service. Han lämna in den på fina gatan (kommer inte ihåg vilken AD i stockholm han gick till) och bad om kostnadsförslag. 4-6 veckor senare fick han tillbaka klockan. Den hade skickats ner till schweiz och fått en helservice och hela kalaset skulle gå på 14.500 kr. Men då mannen bara bett om kostnadsförslag (och butiken efteråt märkt att de gjort fel som genomfört service utan godkännande) var därför tvungna att bjuda på allt. :)
 

Erik O

Breitling
Jag har för mig att JLC har en flytande åldersgräns på 50 år, så att de inte säljer reservdelar till sina auktoriserade verkstäder till äldre klockor. Dessa måste då få en hel genomgång på fabriken.
 
Topp