• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lemania identifiering !

Hakan81

Basic
Hej !

Jag är ny på forumet och undrar om Ni kan hjälpa mig att identifiera denna klocka.
Den var min morfars och han bar den med ett ISO Flex armband i guld double.
Både klocka och armband går i rosé guld ton. Jag tänkte beställa ett läderarmband till den för min egen del, troligtvis i svart.
Den går perfekt och håller tiden mkt bra.
Den är i mitt tycke i ett otroligt fint skick utan några som helst skador.
Den är nu i min ägo och skall så förbli.
Jag är tacksam för all info jag kan få, modell, verk , tillverkningsår, värde etc.
Tack på förhand !
//Håkan

IMG_5992.jpeg
IMG_5993.jpeg
IMG_5995.jpeg
IMG_6001.jpeg
IMG_5992.jpeg
IMG_6002.jpeg

Mycket fin, från mitt favoritmärke. Cal. 3000-nånting, ska vara robusta saker som producerats i stora mängder.

Stort tack för svar, den är tung, robust och en otroligt vacker klocka som hålller tiden nästan i klass med min Apple Ultra 🤪
Går det säga under vilket årtionde denna kan vara tillverkad ?

Stort tack för svar, den är tung, robust och en otroligt vacker klocka som hålller tiden nästan i klass med min Apple Ultra 🤪
Går det säga under vilket årtionde denna kan vara tillverkad ?
Gissar mitten 60, men innan -64 då det blev lag på att ha tritium, och "T" märkt på tavlan. Tidigt 60 tror jag inte pga visarnas utformning. Så min gissning ing blir -63.

Med allt det sagt går det att hitta klockor från tidigt 60-tal med både tritium och "T". Min farfars klocka från -60 hade det tex.

Tillbaka
Topp