• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lemania service

GMT Andy

Omega
Hej, har precis införskaffat min första Lemania, en diver med oklar service historia. Jag skulle behöva ha tips på vem man ska ta den till för en översyn/service, är också intresserad av att få klarhet i vilket år den är tillverkad. Häls Andy,
upload_2016-4-2_13-37-57.png
 

GMT Andy

Omega
Bor norrut men kommer till Sthlm med jämna mellanrum. Antar att de både är bra alternativ.
Hur mycket får man räkna med, om inget allvarligare behöver åtgärdas ?
 

JohnDoe

Rolex
Tyvärr inte någon koll på vad det kan kosta för en lemania. Bäst är nog att gå förbi o fråga. Vet inte hur farfars kocka är på telefonkontakt men abc kan vara lite "ojämn" och alltid bäst att gå förbi.
 

AndersE

Cartier
2-Faktor
Har fått en Lemania servad av Farfars klocka med mycket gott resultat. Fin klocka, förresten!
 

GMT Andy

Omega
Tackar. Antar att de kan hjälpa till och årsbestämma den, åtminstone få nåt verksnummer som man sedan kan
kolla lite mer historia kring,
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Snygg! Jag tror den här tråden borde ligga i Vintage tråden, där kanske någon kan hjälpa dig med historien:)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej, har precis införskaffat min första Lemania, en diver med oklar service historia. Jag skulle behöva ha tips på vem man ska ta den till för en översyn/service, är också intresserad av att få klarhet i vilket år den är tillverkad. Häls Andy,
upload_2016-4-2_13-37-57.png
Känner inte igen modellen, är det verkligen ett militärur? Dykarur är det iaf inte.
 
Topp