Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är absolut ingen expert på Lemania även om jag haft några stycken. Jag skulle bara spontant säga att urverk och årtal är vad som definierar gamla modeller, inte att dom hade olika modellnamn. Din är ju säkert ´50-´60 tal med caliber 3000Hejsan
Har försökt att hitta vilken modell av Lemania detta är. Har googlat men inte hittat.
Vad tror ni?
öppna baklocket så urverk och serienummer syns, då får du bättre svarOk men verkar ha en urtavla som jag inte hittar något liknande.
Det enda sättet att veta vilket urverk den har är att öppna och titta. På insidan av locket sitter antagligen siffror som berättar när den tillverkades också. Du har inte så mycket att välja på om du vill veta merSitter stenhårt..
nää, inte min grej... men sök lite i vintage-avdelningen så kanske något dyker uppÄr du du bra på hitta info om fickur