• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lemmy 1945-2015

Babinus

Cartier
Det var tungt när världens bästa trummis, Cosey Powel, lämnade oss. Det blev inte lättare när världens bästa hårdrocksångare, Ronnie James Dio, gick samma väg. Och nu världens bästa basist............ Skit.

En gång på det glada 80-talet vann jag en luftgitarrtävling till Ace of Spades. Jag tillägnar Lemmy den segern, även om han var basist.
 

larra64

Rolex
Såg Motorhead en gång i Hultsfred 1989. Jag var där i jobbet, journalist. Det som hände sedan backstage kändes overkligt. Står och tar en öl. Plötsligt blir det knäpp tyst. Folk flyttar sig åt sidan så att det blir en öppning till baren. Där stegar Van Morrison fram. Han har haft en lysande kväll. Han går fram till baren och ställer sig och pratar med Lemmy som redan hängde där. Rockhistoria.
 
Topp