• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Letar den perfekta klockan

Hejsan KS!

Jag skulle behöva hjälp med sökandet av den perfekta klockan. Jag har lyckats komma fram till lite specifikationer som jag för tillfället tror kommer utgöra den perfekta klockan, de är:
- Så billig som möjligt, ej över 20 000kr.
- 38-41mm bred
- Mekanisk - helst 28800bph +
- 100m+ vattentät
- Dykar bezel eller GMT
-Minimalistisk design, utan arabiska siffror i boetten
- Hög kvalitet
Bonus see through caseback

Vintage eller ny spelar ingen roll.

Även en inspirationsbild till utseendet.
Certina-5.jpg
Har ni kanske något tips på klockor som liknar den nya Certina DS PH200M och kanske matchar mina kriterier något bättre? Eller kanske något lite annorlunda men har inslag av det ovannämnda? I så fall ber jag er att släng iväg en kommentar. Alla tips hjälper!

Stort tack på förhand
J.Westerberg

Hejsan KS!

Jag skulle behöva hjälp med sökandet av den perfekta klockan. Jag har lyckats komma fram till lite specifikationer som jag för tillfället tror kommer utgöra den perfekta klockan, de är:
- Så billig som möjligt, ej över 20 000kr.
- 38-41mm bred
- Mekanisk - helst 28800bph +
- 100m+ vattentät
- Dykar bezel eller GMT
-Minimalistisk design, utan arabiska siffror i boetten
- Hög kvalitet
Bonus see through caseback

Vintage eller ny spelar ingen roll.

Även en inspirationsbild till utseendet.
Certina-5.jpg
Har ni kanske något tips på klockor som liknar den nya Certina DS PH200M och kanske matchar mina kriterier något bättre? Eller kanske något lite annorlunda men har inslag av det ovannämnda? I så fall ber jag er att släng iväg en kommentar. Alla tips hjälper!

Stort tack på förhand
J.Westerberg
Denna verkar ticka in på många av dina önskemål, Glycine Airman. Edit - missade att du vill ha minimalistisk design utan siffror. Då kanske denna går bort :)
5BFF7EB9-EC3A-4346-BA41-AA53EE2E4639.jpeg
FCA7D907-E5FB-42B3-96DB-880A5D87B0B6.jpeg
58844F79-E0E3-4134-B2AA-23F2BC89B389.jpeg

Instämmer med @Jooiie
Oris 65 är en riktigt bra klocka och helt klart inom din budget! Finns en del färger att välja bland.

Om du väljer att köpa en 65:a så se till att köp en med länk. Att komplettera med ett trevligt läderband är betydligt billigare än att köpa länken lös

Finna väll inget som "den perfekta klockan" :p Men vet en som passar in precis på det du är ute efter. Sinn 104. Helt klart en favorit i min bok och lite ledsen att jag sålde den. Priset ligger på 11k ny (typ) och ca 7-9 beggad (beroende på skick/ålder )
IMG_9038.JPG

IMG_9039.JPG

1496237516680576550372 (1).jpg

Finna väll inget som "den perfekta klockan" :p Men vet en som passar in precis på det du är ute efter. Sinn 104. Helt klart en favorit i min bok och lite ledsen att jag sålde den. Priset ligger på 11k ny (typ) och ca 7-9 beggad (beroende på skick/ålder )
IMG_9038.JPG

IMG_9039.JPG

Den var clean och trevlig!
Hittade denna, GMT och badvänlig inga sittror på tavlan, men på bezel.
Helt ok utseende i min bok!
Finns befogad inom budget!
77D4F0A7-90E9-4519-BA35-46425657A4EB.png

IMG_9038.JPG

IMG_9039.JPG

Den var verkligen riktigt fin. Priset är lockande också. @Jooiie Antar att Orisen ligger lite över Sinnen i pris?

Kika på Sinn 104, annars kan du höja budget en aning, för 22-23 tkr får du en Omega Smpc i bra skick. Där snackar vi klocka och kvalitet för pengarna imo.
Stulen bild:
E44F659B-9AE9-4192-8ADC-EA7E92B925A9.jpeg

Maurice Lacroix Miros Diver är en rätt ovanlig och fin klocka. Dock siffror i vridringen, men man kan inte få allt :D.

Bilagor

• images.jpg
    images.jpg
    8.3 KB · Visningar: 2
Den var clean och trevlig!
Hittade denna, GMT och badvänlig inga sittror på tavlan, men på bezel.
Helt ok utseende i min bok!
Finns befogad inom budget!
77D4F0A7-90E9-4519-BA35-46425657A4EB.png

Vet inte vad jag tycker om siffrorna på bezeln. Alldeles för stora för min smak :rolleyes:
Jo, bezeln är en vattendelare. Min fru tycker den är jättefin och protesterar bestämt när jag yppat säljtankar. Men jag har haft den såpass länge nu att den nog behålls för all framtid, inbringar ju ändå inga större belopp. Men det är en skitbra klocka om man vill ha GMT :)
5971FD2A-AE8D-4D41-964A-6C03CD5D8A8A.jpeg

Jo, bezeln är en vattendelare. Min fru tycker den är jättefin och protesterar bestämt när jag yppat säljtankar. Men jag har haft den såpass länge nu att den nog behålls för all framtid, inbringar ju ändå inga större belopp. Men det är en skitbra klocka om man vill ha GMT :)
5971FD2A-AE8D-4D41-964A-6C03CD5D8A8A.jpeg
Jag har tittat på den många gånger, för mig med diabetesskadad syn, jag är inte blind, den har väldigt bra läsbarhet och det är klart mycket klocka för pengarna!

Villl man ha GMT så är SS Royal Steel Worldtimer riktigt snygg (gillar den i orange :)) och går in under budget (sprillans ny på gummi eller lätt beg på länk). Tyvärr har den inte "riktig" GMT-funktionalitet som Omega och Rolex, med "riktig" menar jag att man skall kunna dra ut kronan och ställa om timvisaren till lokal tid när man landar utan att verket stannar medas GMT-visaren står kvar på svensk tid. Kvaliteten kanske ett frågetecken för SS också, det har varit problem. Iaf så är den upplevda kvaitetskänslan inte i nivå med min gamla Omega. Sedan bärs SS i 41mm lite i största laget trots samma storleksangivelse som Omegan. Givetvis kan inte Omegan matcha din Explorer2 @Stroboman men då är det ju helt andra pengar.
17882815_1866909956891912_9118747763100614656_n.jpg

Körde de först en runda med först till kvarn, sen en runda med pre orders?

Vet faktiskt inte hur de gjort i de tidigare rundorna, tror de alltid har kört på pre-order. De vet hur många klockor de kan producera så de sätter upp en pre-order på X antal och låter folk boka upp dem och sedan så skapar de dem.

Villl man ha GMT så är SS Royal Steel Worldtimer riktigt snygg (gillar den i orange :)) och går in under budget (sprillans ny på gummi eller lätt beg på länk). Tyvärr har den inte "riktig" GMT-funktionalitet som Omega och Rolex, med "riktig" menar jag att man skall kunna dra ut kronan och ställa om timvisaren till lokal tid när man landar utan att verket stannar medas GMT-visaren står kvar på svensk tid. Kvaliteten kanske ett frågetecken för SS också, det har varit problem. Iaf så är den upplevda kvaitetskänslan inte i nivå med min gamla Omega. Sedan bärs SS i 41mm lite i största laget trots samma storleksangivelse som Omegan. Givetvis kan inte Omegan matcha din Explorer2 @Stroboman men då är det ju helt andra pengar.
17882815_1866909956891912_9118747763100614656_n.jpg
Hade inte koll på att SS var så stor!
Orange är ju aldrig fel (började detta vansinne med orange tavla) annars är tavla och bezel ganska clean på SS!

Vet faktiskt inte hur de gjort i de tidigare rundorna, tror de alltid har kört på pre-order. De vet hur många klockor de kan producera så de sätter upp en pre-order på X antal och låter folk boka upp dem och sedan så skapar de dem.
Jag var sugen på en, men då körde de med att pre-order öppnade typ kl 16 på eftermiddagen. Först kraschade sidan två gånger, och tredje gången var det omöjligt pga att man själv var tvungen att betala med kort vilket tog några extra sekunder.
Efter det vet jag att de snackade om att öppna upp som en kölista med deposition.

Personligen tröttnade jag helt. :)

En Tudor Black Bay borde man kanske kunna få för <20.
I alla fall utan länk. Men hur ball är det?

Tillbaka
Topp