• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Letar den perfekta klockan

A4215131-AF63-42CC-BBAE-6060AD5D96C0.png
Dom här tycker jag är coola och borde pricka av en del punkter på listan. Klarar 100 m men är 44 mm. Har dock ingen erfarenhet av märket men man hör mest bra saker tycker jag. Alpina Alpiner 4 GMT

A4215131-AF63-42CC-BBAE-6060AD5D96C0.png
Dom här tycker jag är coola och borde pricka av en del punkter på listan. Klarar 100 m men är 44 mm. Har dock ingen erfarenhet av märket men man hör mest bra saker tycker jag. Alpina Alpiner 4 GMT
Tyvärr har jag svårt att bära upp en 44mm då jag har för smala handleder. Skulle nog max våga sträcka mig till en 42mm. Tack ändå och såklart är alla andra tips även fantastiska!

Tudor black bay.
Jo den ryms inom budget med länk Haft fyra stycken och den enda jag betalat mer än 20 för är den jag köpte ny.
tudor-black-bay-heritage-black-dial-mens-watch-79220b-bksss.jpg

Finna väll inget som "den perfekta klockan" :p Men vet en som passar in precis på det du är ute efter. Sinn 104. Helt klart en favorit i min bok och lite ledsen att jag sålde den. Priset ligger på 11k ny (typ) och ca 7-9 beggad (beroende på skick/ålder )
IMG_9038.JPG

IMG_9039.JPG

1496237516680576550372 (1).jpg
Vad säger ni alla om Sinn 104? Hur är kvalitén? Urverket?

Vad säger ni alla om Sinn 104? Hur är kvalitén? Urverket?
Har själv ägt en, definitivt en mycket trevlig och gedigen klocka. I sitter ett SW 220 från Sellita, i princip ett ETA 2836. Bra verk med bra kvalité, lätt att serva då det är ett Sellita/ETA verk. Köpte den ny från sinn för ca 11.5k, de var hjälpsamma och väldigt trevliga (låter nästan som om jag jobbar för Sinn :hilarious:)
Rekommenderar den starkt iaf. Perfekt "tool watch"

Kika på Sinn 104, annars kan du höja budget en aning, för 22-23 tkr får du en Omega Smpc i bra skick. Där snackar vi klocka och kvalitet för pengarna imo.
Stulen bild:
E44F659B-9AE9-4192-8ADC-EA7E92B925A9.jpeg
Jag håller med om denna. Det enda minuset är de målade siffrorna på vridringen. Inte Liquid Metal som på PO. Håller inte lika bra.

Tillbaka
Topp