• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Letar efter en dykarklocka

Bollinger

Breitling
Hmm. Insåg just nu när jag skulle kolla, att jag misstog mig. Tvekade mellan Skywatches och Creation Watches. Valde det senare, så allt jag skrev gäller Creation Watches. Där valde jag DHL Express.
Det har varit problem med Creation för en del då de köpt SKX007, sök så hittar du mer info. För min del gick det dock perfekt med min Aqualand.
Jaha okej, synd att seikon är slut på creation watches då.. :/ Men sidan skywatches är iaf legit? :)
 

ozzyozzy

Cartier
Om du kan tänka dig att köra en på gummiband istället så gillar jag denna:
citizen-BN0151-17L_LRG.jpg

(snodd bild från uret.se)

Jag har haft en sådan som badklocka i sommar och den är riktigt snygg! Det är ju lite halv-quartz som säkert kan få en del att rynka på näsan, men googla citizen eco-drive, det är rätt smart faktiskt!
 

Bollinger

Breitling
Om du kan tänka dig att köra en på gummiband istället så gillar jag denna:
citizen-BN0151-17L_LRG.jpg

(snodd bild från uret.se)

Jag har haft en sådan som badklocka i sommar och den är riktigt snygg! Det är ju lite halv-quartz som säkert kan få en del att rynka på näsan, men googla citizen eco-drive, det är rätt smart faktiskt!
Aa den var fet, dock har jag redan köpt nu :)
 

Bollinger

Breitling
Schysst! Grattis och välkommen i klubben!
:);)
Tack så mycket! Tänkte bara fråga om klockan kommer vara nollställd varenda gång när jag går upp på morgonen? Eller klarar den sig under natten utan att man rör den? :) + Det känns som att 1 minut går snabbare på klockan än vad de gör i mobilen? Eller är det bara jag något har fått för mig kanske :p
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Gångreserven vid fullt uppdragen fjäder är ca 40 timmar. Så använder du den på dagen så kan du lägga den på nattduksbordet under natten och räkna med att den tickar på morgonen. :) Vad gäller tidhållningen får du väl hålla koll över lite ĺängre tid. Lite avvikelse får man nog tolerera men tror specifikationerna är inom +/- 30 sekunder per dygn. Är det värre än så får du kontakta säljaren.
 
Topp