Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mellan 37-40mm är att föredra och badbar hade vairt trevligt det med. Viktigast är dock att den klarar av regn/diska osvKul, vad har du för krav i övrigt?
Storlek? ska den vara badbar osv osv
Är lite sugen på en ny Zodiac Sea Wolf 53 som verkar vara en re release av den klassiska modellen. Dock är den för dyr hör i EU, så original modellen kanske är ett bättre alternativ?Du kan hitta mycket bra vintage alternativ under 5 000 kr.
Jag har själv ägt både vintage Squale och Zodiac m.fl. som alla har kostat under 5 000 kr.
Vad har du för preferenser?
Edit: såg att jag var två på bollen eftersom Holy diver var snabbare
Ja det har du rätt i. Visste inte att skin divers generellt inte har en skruvad krona.Skulle säga att en riktigt bra vintage skindiver i den storleken går att plocka upp både här på KS och tex ebay, gällande tättheten är det knepigare då den behöver ses över med packningar, glas osv. De har ju skälvklart varit gjorda för snorkling en gång i tiden men ändå lite risky då de inte har skruvad krona.
Kanske lite hård generalisering angående kronan. Är inte heller konstruktionen skruvad eller ej som avgör om den håller tätt.Skulle säga att en riktigt bra vintage skindiver i den storleken går att plocka upp både här på KS och tex ebay, gällande tättheten är det knepigare då den behöver ses över med packningar, glas osv. De har ju skälvklart varit gjorda för snorkling en gång i tiden men ändå lite risky då de inte har skruvad krona.
I stand correctedKanske lite hård generalisering angående kronan. Är inte heller konstruktionen skruvad eller ej som avgör om den håller tätt.
Inga direkta tips på märke och model utan satsa på en i bra kondition dvs nya packningar, glas och ev service så slipper du besvikelse om du vill ha den tättJa det har du rätt i. Visste inte att skin divers generellt inte har en skruvad krona.
Har du några bra tips på en bra vintage skin diver?
Tänk om lite där; diskmedel tar bort ytspänningen så disk bör undvikas.Mellan 37-40mm är att föredra och badbar hade vairt trevligt det med. Viktigast är dock att den klarar av regn/diska osv
Snarare svårt att hitta till ett mycket högre pris. Väldigt varierat utbud.Om du kan töja budgeten med ca 2k så finns denna på 7500kr. Nyservad också tydligen (vilket är en skön känsla). Vill tro att det blir svårt att hitta en skin diver i fint skick samt nyservad för bättre pris..
https://klocksnack.se/threads/38mm-skindiver-nyservad.75440/
Namnet säger väl inte så mycket, upp med en bild istället. Det som gör skin divers bra är oftast de separata delarna inte märket. Stålboett, kul tavla/visare, vettigt verk (typ eta/as automat), skruvad krona, bra vridring är sådana egenskaper som lyfter en skin diver.Någon som vet något om Ostara Skin diver, något att ha?
Denna.Namnet säger väl inte så mycket, upp med en bild istället. Det som gör skin divers bra är oftast de separata delarna inte märket. Stålboett, kul tavla/visare, vettigt verk (typ eta/as automat), skruvad krona, bra vridring är sådana egenskaper som lyfter en skin diver.
Svårt att säga på en bild, men den ser fin ut och det verkar vara stålboett? Något jag själv ser som det absolut viktigaste på en skin diver.Denna.
Jag slog till. Vet inte hur dåligt/bra köp jag gjort. Glaset är riktigt slitet men annars ser den fin ut.
Tack!Svårt att säga på en bild, men den ser fin ut och det verkar vara stålboett? Något jag själv ser som det absolut viktigaste på en skin diver.
Grattis till nyköpet!
3-4000 kanske?Tack!
Ja det är stålboett. Tror den ska vara tät till 200m ursprungligen så gissar på skruvad krona också.
Får man fråga vad du skulle ha betalat för den?
Betalade £100 för den av en "respekterad" medlem på WUS.3-4000 kanske?
Det var ett bra pris, automat?Betalade £100 för den av en "respekterad" medlem på WUS.
Nu känner jag mig mer nöjd
Har märkt det. Priserna verkar skilja sig åt ganska rejält.Det var ett bra pris, automat?
Saken är ju den med den här typen av klocka att den kan kosta lite vad som, oavsett så skulle jag säga att 1000:- är ett fint pris!
Snyggt! Upp med fler bilder när du fått hem den!Denna.
Jag slog till. Vet inte hur dåligt/bra köp jag gjort. Glaset är riktigt slitet men annars ser den fin ut.
Tack, det ska jag definitivt göraSnyggt! Upp med fler bilder när du fått hem den!
Ser den ut så här?Tack!
Ja det är stålboett. Tror den ska vara tät till 200m ursprungligen så gissar på skruvad krona också.
Får man fråga vad du skulle ha betalat för den?
Den här udda coola saken kan bli din, dra ett pm om du vill ha detaljerVäcker liv i denna gamla tråd.
Jag är ute efter en skindiver jag med. Får gärna vara av udda märke.
Vill ha något som är 36-38mm,
Hyfsat urverk som går att serva enkelt och håller tid inom minuten per dygn.
Max 2000kr men helst billigare.
Är det någon mer kvalité eller funktion ni anser viktig i en skindiver som jag glömt?
Vad letar jag efter egentligen? Vissa kostar 500kr och andra 100ggr mer.
Hugg för allt i världen @juanstman på köp och sälj, svårt att hitta mer för pengarna tror jag.Väcker liv i denna gamla tråd.
Jag är ute efter en skindiver jag med. Får gärna vara av udda märke.
Vill ha något som är 36-38mm,
Hyfsat urverk som går att serva enkelt och håller tid inom minuten per dygn.
Max 2000kr men helst billigare.
Är det någon mer kvalité eller funktion ni anser viktig i en skindiver som jag glömt?
Vad letar jag efter egentligen? Vissa kostar 500kr och andra 100ggr mer.
Tack för tipsen! Din boett är lite för "mjuk" för min smak. Gillar de lite skarpare.Den här udda coola saken kan bli din, dra ett pm om du vill ha detaljer
I övrigt skulle jag skippa de flesta vitmetall/fulmetalls boetterna som det finns i drivor av på skindivers. Det är nog de som börjar på 500kr. En skindiver i ss med ok verk och i hyffsat skicka börjar nog bli svårt att hitta under 1500
Har kikat på den massor men kan inte komma över det faktum att någon relumat visarna så de inte matchar index hade lätt köpt den annars!Hugg för allt i världen @juanstman på köp och sälj, svårt att hitta mer för pengarna tror jag.