• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Letar efter instegsrolex, hjälp!

Dabe

Breitling
Blev denna! OP 116000, blå tavla, för de som tycker bilden är för dålig.
Tack för hjälpen och alla råd, alla ni!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    301.7 KB · Visningar: 348

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, fast detta stämmer väl inte riktigt. Plexi som vi i allmänhet säger fast det är Hesalit eller andra bättre kvalitéer som det oftast är frågan om repas iofs lätt men krossas inte. Mineral och safirglas är tåliga mot repor men kan krossas och då är det helsevice som gäller. Det är det som är tjusningen med plexi (förutom den härliga känslan :)), repas det går mindre repor att poleras bort eller så byter man glas utan att behöva göra helservice. NASA valde ju Speedmastern med Hesalitglas bl.a. av den orsaken. Man kunde acceptera repor men inget glassplitter under en rymdfärd.
Mineralglas krossas inte.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Läste bara ditt första inlägg sen har jag bara skrollat ner i tråden men tycker oysterquartz är en värdig kandidat
 

Dabe

Breitling
Tack alla! Är riktigt nöjd med valet och dealen! Börjar dock redan nu bli indoktrinerad och kommer således börja snegla på en 39mm framöver. Haha.. Visste att jag skulle "åka dit"!

Vad gäller frugan hemma var det 100% medhåll. "Klart du skall unna dig en klocka om du vill. Så länge vi reser till höst o vinter". Ja, det gör vi!
 
D

Deleted member 1154

Guest
Vilken Rolex är det som tillverkas i minst upplagor idag av de billigare varianterna?
 
D

Deleted member 1154

Guest
Försöker du förutspå morgondagen PN så är nog din gissning lika bra som någon annans. ;)

Jag ska inte köpa nån Rolex, men det är intressant att spåna lite, läste nån artikel om Paul Newman Rolexen att den har blivit dyr idag för att den inte var så populär när det begav sig osv. eller om det var nåt med fel typsnitt på den eller nåt?

Vad jag vill komma till är ju att det är kul med nåt unikt, svarata Rolex Sub lär väl finnas ett helt gäng av både nu och i framtiden och är inte lika unikt.
 

badwiz

Breitling
Grattis! Kul att läsa lite om Rolex-tips. Själv är jag en Tagg, CW2113-0 inköpt 06, men har börjat snegla på Rolex nu.
 
Topp