• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Letar sommarklocka 2016 - Inga dykare!

En Sinn kanske.
image.jpeg

Den där är ju riktigt grym! Fast min tanke var en klocka för en heldag så man inte ska behöva dra hem och byta klocka mitt i allt =) En klocka som är öppen för spontandagar! Men den där får jag fundera lite extra på!

Den här var ju ok också ;)
CR2080.FC6375-2016-HD-900x1370.jpg
Helt klart en sommaren 2016 klocka! Vill ha! Köp!

Jakten går vidare, har finkammat internet efter allas härliga tips! Blev sugen på att klicka hem en Seiko Alpinist sarb017 direkt för att stilla hungern men stillade mig lite när jag såg sarb013 som såg mysig ut också men inte verkar gå att få tag på.. Så tar det nog lite lugnt ett tag och får se vad jag springer på.. Aktuellast just nu är väl iaf något från Heuer, Oris, Glycine och Nomos.
Tack till alla som deltagit med tips och de får gärna fortsätta komma (ingen klocka inhandlad än iaf).
Vi får se vad det blir helt enkelt men som sagt jakten går vidare ;)
Seiko sarb013:
SARB013.jpg

Få se nu; ljus urtavla, ett litet annat färginslag, ingen dykare men ska ändå tåla lite vatten...

Ptja, vad sägs om en elegant 4531.31.00 med kaliber 2500C från år 2007 ? Vacker ljusgrå urtavla med applicerade, rhodiumpläterade index. Mörkblå, nästan svart sekundvisare. Jag använder NATO i vanlig ordning till alla klockor så den vackra länken är aldrig använd. Kronan är visserligen inte skruvad, men boettlocket är det. Klarar nog en simtur, min gör det i alla fall - den servades av Omega i Bienne förra våren och har därför nya packningar. Listpris 38k år 2007, just min är inte till salu men en likadan borde gå att finna begagnad för runt 15-20k beroende på skick och tillbehör. Fantastisk fin klocka, urtavlan viker av lite inåt på djupet vid indexen och får därför en mycket lätt pie-pan effekt som dock inte syns på min taffliga bild. Tjusigt hursomhaver. Just denna generation De Ville (i produktion år 2002-2010) och vanligtvis med kaliber 2500B eller C (D-versionen presenterades den 6 juni år 2009 och det är teoretiskt möjligt att några få har detta urverk, med ankarhjul i tre nivåer, tickande i sitt inre - kalibern implementerades successivt i de olika kollektionerna och inte rakt av efter ovan nämnda datum så det är svårt att säga och måste i varje enskilt fall kollas mot Omegas Extranet i så fall) är prisvärd om än inte så vanligt förekommande.

Vänligen
Forumets undersköterska

image.jpg

image.jpg

Få se nu; ljus urtavla, ett litet annat färginslag, ingen dykare men ska ändå tåla lite vatten...

Ptja, vad sägs om en elegant 4531.31.00 med kaliber 2500C från år 2007 ? Vacker ljusgrå urtavla med applicerade, rhodiumpläterade index. Mörkblå, nästan svart sekundvisare. Jag använder NATO i vanlig ordning till alla klockor så den vackra länken är aldrig använd. Kronan är visserligen inte skruvad, men boettlocket är det. Klarar nog en simtur, min gör det i alla fall - den servades av Omega i Bienne förra våren och har därför nya packningar. Listpris 38k år 2007, just min är inte till salu men en likadan borde gå att finna begagnad för runt 15-20k beroende på skick och tillbehör. Fantastisk fin klocka, urtavlan viker av lite inåt på djupet vid indexen och får därför en mycket lätt pie-pan effekt som dock inte syns på min taffliga bild. Tjusigt hursomhaver. Just denna generation De Ville (i produktion år 2002-2010) och vanligtvis med kaliber 2500B eller C (D-versionen presenterades den 6 juni år 2009 och det är teoretiskt möjligt att några få har detta urverk, med ankarhjul i tre nivåer, tickande i sitt inre - kalibern implementerades successivt i de olika kollektionerna och inte rakt av efter ovan nämnda datum så det är svårt att säga och måste i varje enskilt fall kollas mot Omegas Extranet i så fall) är prisvärd om än inte så vanligt förekommande.

Vänligen
Forumets undersköterska

image.jpg

image.jpg
Tack för förslaget! Ska hålla ögonen öppna efter ett liknande exemplar!
Mycket fint ur du har där :)

Herregud vilka märkliga förslag folk kommer med?! :)
Mörktavlade kronografer utan WR men med läderband... Really? Och så 700 dykare...

Nej, länk är ett måste såklart, möjligen mesh. Ok wr men ingen dykare! Ljus tavla, givet! Under 15k?

- Longines Conquest med vit tavla??
tQNsBhK.jpg

Funkar inte den hade jag kört på Certina DS-1, Oris Classic, Beggad Tag Carrera eller kanske nåt från Hamilton?!

Tillbaka
Topp